یکشنبه 22/سپتامبر/2024

هشدار گروه های فلسطینی درباره شکل گیری انتفاضه در زندان های صهیونیستی

سه‌شنبه 22-ژانویه-2019

کمیته اسرای گروه های ملی و اسلامی در نوار غزه درباره شکل گیری انتفاضه فلسطینی در زندان های صهیونیستی هشدار داد و اعلام کرد که در صورت شکل گیری چنین انتفاضه ای خشک و تر به خاطر تجاوزات و جنایات مدیریت زندان های صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در زندان اوفر و دیگر زندان ها با هم خواهد سوخت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مشیر المصری از نمایندگان فراکسیون تغییر و اصلاح وابسته به جنبش مقاومت اسلامی حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین امروز سه شنبه با ایراد نطقی در جریان تجمع همبستگی با اسرای فلسطینی که کمیته مذکور آن را در شهر غزه ترتیب داده بود، ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره سرکوب اسرای فلسطینی و اعلام جنگ علیه آنان، گفت:« اگر دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی اعلام جنگ کند در آن صورت ما نیز علیه این دشمن اعلام جنگ می کنیم.»
وی خاطرنشان ساخت که در صورت شکل گیری انتفاضه اسرای فلسطینی در داخل زندان های صهیونیستی، ما از آن حمایت می کنیم. 
وی از تمامی شهروندان فلسطینی ساکن نزدیک زندان اوفر خواست تا به نشانه همبستگی با اسرای فلسطینی محبوس در این زندان و حمایت از آنان دست به تحصن بزنند.
وی تاکید کرد که این تجمع یکپارچه و یکدست حامل پیامی به رژیم اشغالگر قدس است، ما به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره استفاده از اهرم فشار اسرا برای کسب دستاوردهای انتخاباتی هشدار می دهیم.
از سوی دیگر، این کمیته با صدور بیانیه ای رژیم اشغالگر قدس را مسئول کامل سلامتی اسرای فلسطینی که آماج تجاوزات یگان های سرکوب مدیریت زندان های صهیونیستی قرار می گیرند، خواند.
دیروز دوشنبه در اثر حمله عناصر سرکوبگر رژیم صهیونیستی از یگان های “متسادا”، “درور” و “یماز” وابسته به اداره زندان های صهیونیستی به زندان اوفر در کرانه باختری، بیش از 100 اسیر فلسطینی زخمی شدند.
کانون حمایت از اسرای فلسطینی اعلام کرد که در حمله عناصر سرکوبگر رژیم صهیونیستی به زندان اوفر، بیش از 100 اسیر فلسطینی به ضرب گلوله های مشقی و بمب های حاوی گاز زخمی شدند.
عناصر سرکوبگر رژیم صهیونیستی صبح دیروز دوشنبه به زندان اوفر حمله کرده و ضمن ضرب و شتم اسرا، اقدام به تفتیش گسترده و تخریب اسباب و اثاثیه آنها کردند.
این کانون با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی شمار بیشتری از نظامیان خود را برای سرکوب اسرای این زندان فرا خوانده و از گازهای سمی در 8 بند از کل 10 بند این زندان استفاده کرده است.
در ادامه این بیانیه آمده است که زندان اوفر از روز یکشنبه گذشته و در پی حمله عناصر سرکوبگر رژیم صهیونیستی و بازرسی بخش 17 این زندان، شاهد تنش گسترده است.

رژیم صهیونیستی در مواقع حمله به زندان ها به عمد اسرا را از بندها و سلول هایشان خارج کرده و در محیط باز در معرض سرمای شدید قرار می دهد؛ بدون اینکه به آنها فرصتی برای پوشیدن لباس های گرم و ضخیم بدهد؛ چرا که این حملات اکثرا به صورت ناگهانی و در زمان خواب اسرا صورت می گیرد و در برخی موارد آنها با لباس های خواب و شبانه یا در نخستین ساعت های صبح از بندها و سلول هایشان بیرون آورده می شوند و حتی با وجود وخامت حال اسرای بیمار، به آنها نیز رحم نمی کنند.

باشگاه اسیر خاطر نشان کرد که حملات اداره زندان های صهیونیستی بخشی از سیاست هدفمند این رژیم علیه اسرا به منظور انتقام گیری از آنهاست که طی سال گذشته دهها مورد از این حملات صورت گرفته است.

این باشگاه فلسطینی مسئولیت کامل سلامتی و جان اسرای دربند زندان اوفر را متوجه اداره زندان های رژیم صهیونیستی دانست.

از سوی دیگر، پایگاه صهیونیستی “0404” مدعی شد که تعدادی از اسرای امنیتی دربند زندان اوفر، در اعتراض به بازرسی یکی از بندهای آن، یکی از سلول های این زندان را به آتش کشیده اند.

این پایگاه صهیونیستی خاطر نشان کرد که شمار بیشتری از نظامیان صهیونیست برای سرکوب اسرا فراخوانده شده اند و 7 اسیر فلسطینی زخمی شده اند که 3 تن از آنها به خاطر وخامت حال شان به یکی از بیمارستان های صهیونیستی انتقال داده شده اند.

در حال حاضر نزدیک به 6 هزار اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی به سر می برند که در میان آنها 250 کودک، 54 دختر جوان و زن فلسطینی، 8 نماینده پارلمان فلسطین و 27 خبرنگار دیده می شوند و 450 نفر از این اسرا در بازداشت اداری (بدون محاکمه) به سر می برند. از سوی دیگر، 750 اسیر بیمار فلسطینی در زندان های صهیونیستی به سر می برند که در میان آنها نزدیک به 200 نفر نیازمند ارائه درمان های فوری هستند.

لینک کوتاه:

کپی شد