جمعه 25/اکتبر/2024

نمایندگان پارلمان اروپا: اشغالگران عامل قحطی و تهدید زندگی درغزه هستند

جمعه 15-مارس-2024

نمایندگان پارلمان اروپا اعلام کردند گرسنگی و قحطی در غزه ناشی از اقدامات اشغالگران صهیونیست است که نوعی نسل کشی دسته جمعی را به وجود آورده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین گریس اوسالیوان نماینده ایرلند در پارلمان اروپا در جلسه مجمع عمومی این نهاد که برای بررسی تجاوز رژیم صهیونیستی علیه غزه برگزار شده بود اعلام کرد بحران انسانی در نوار غزه به دلیل فاجعه طبیعی یا از بین رفتن محصولات اتفاق نیافتاده بلکه نتیجه اقدامات این رژیم و بی عملی جهانِ ساکت مانده در برابر فریاد ساکنان غزه است.
وی از دریافت نامه از یک پدر فلسطینی در غزه خبر داد و افزود مردم در این منطقه با قحطی واقعی مواجه هستند چرا که آب و غذا و برق وجود نداشته و بوی متعفن اجساد در خیابان‌ها پیچیده است.
از سوی دیگر هیلدا فوتمن نماینده بلژیک در پارلمان اروپا حملات رژیم صهیونیستی به کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه و زیرساخت‌های غیر نظامی را محکوم کرد.
وی همچنین استفاده از ابزار گرسنگی به عنوان سلاح جنگی را مورد نکوهش قرار داده و رژیم صهیونیستی را به بازگشایی گذرگاه‌ها برای ورود کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه فراخواند.
همچنین میگل اربن کرسپو نماینده اسپانیا نیز تحولات نوار غزه را نسل کشی توصیف کرده و تاکید کرد رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان سلاحی جنگی استفاده می‌کند.
وی افزود حمله رژیم صهیونیستی به مردم هنگامی که در انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه هستند اقدامی از روی اشتباه نبوده بلکه یک استراتژی عامدانه برای جلوگیری توزیع کمک‌ها و پایان دادن به روند زندگی در نوار غزه است.
روز گذشته پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای به شدت ممانعت اشغالگران از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را محکوم کرد.
این قطعنامه حملات رژیم صهیونیستی به کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه در غزه را محکوم کرده و خواستار آتش بس فوری و دائم در این منطقه شد.
پیش از این یانتس لنارچیچ کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا تاکید کرد مناطقی در نوار غزه وجود دارد که عملاً دچار قحطی شده است.
وی افزود امداد رسانی هوایی یا ایجاد گذرگاه‌های دریایی هرگز جایگزین مناسبی برای گذرگا‌های زمینی جهت ورود کمک‌ها به نوار غزه نیست.
جوزپ بوریل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز چندی پیش تاکید کرد فاجعه انسانی در نوار غزه عامل انسانی دارد و آن توسعه قحطی ناشی از ادامه تجازوات برنامه ریزی شده اشغالگران و محاصره این منطقه است.

لینک کوتاه:

کپی شد