دوشنبه 23/سپتامبر/2024

باز شدن پای حریدیم‌ها به خدمت نظامی از ترس توسعه جنگ

پنج‌شنبه 22-فوریه-2024

شبکه 12  تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد مشاور حقوقی دولت رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به دادگاه عالی این رژیم اعلام کرده از اول آوریل 2024 هیچ مبنای حقوقی برای عدم حضور یهودیان افراطی حریدیم در خدمت سربازی ارتش وجود ندارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این گزارش آمده صلاحیت‌های حقوقی برای عدم حضور یهودیان افراطی در خدمت سربازی در 31 مارس 2024 به پایان خواهد رسید و این مساله نگرانی‌های بی سابقه‌ای را پدید آورده است، به ویژه در سایه جنگ و اینکه دولت اضطراری در حال اداره اراضی اشغالی است.
همزمان روزنامه تایمز آف اسرائیل اعلام کرد طرح ارتش برای افزایش مدت زمان خدمت سربازی و باقی ماندن سربازان احتیاط در یگان‌های خود واکنش‌های خشونت آمیزی علیه تصویب کنندگان این قانون در طیف‌های مختلف سیاسی در پی داشته است چرا که درخواست‌های زیادی برای لغو عفو حریدیم‌ها از حضور در خدمت سربازی انجام شده تا کمبود نیروی انسانی حاضر در جبهه‌ها جبران شود.
بر اساس اعلام این روزنامه صهیونیستی این طرح پیشنهادی شامل افزایش مدت زمان خدمت نظامی اجباری برای زنان و مردان در زمان جنگ و شرایط خاص دیگر تا 3 سال است. این در حالی است که از سال 2015 مردان 32 ماه و زنان 24 ماه خدمت نظامی انجام می‌دهند.

لینک کوتاه:

کپی شد