جمعه 20/سپتامبر/2024

تصمیم جدید آژانس انرژی اتمی در مورد ایران ضربه‌ای سخت برای اسرائیل

پنج‌شنبه 1-ژوئن-2023

روز گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی از بسته شدن پرونده یکی از تاسیسات مشکوک هسته‌ای ایران خبر داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سپتامبر 2019 از آن سخن گفت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین باراک رافید خبرنگار صهیونیست در واکنش به این اقدام در توییتر خود نوشت: این تصمیم آژانس انرژی اتمی ضربه‌ای سخت به اسرائیل بود چراکه اطلاعات ارائه شده از سوی اسرائیل به آغاز تحقیقات در این خصوص منجر شده بود و این یکی از مهمترین تحقیقات انجام شده علیه ایران در سال‌های اخیر به شمار می‌رفت.
در همین رابطه میخائیل اشتاین خبرنگار سیاسی شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد: سخنان وزیر امور خارجه ایران در خصوص تماس‌ها و گفتگوهای جاری میان تهران و غرب، اسرائیل را نسبت به حرکت به سوی امکان توافق جدید هسته‌ای نگران کرده است.
وی افزود: نگرانی بزرگتر تحقق توافقی مرحله‌ای است به این معنا که بر اساس چنین توافقی ایران قدرت هسته‌ای خود را حفظ کرده و به تولیدات کنونی خود ادامه ‌دهد و در مقابل آمریکا بخشی از تحریم‌ها را کاهش داده و این می‌تواند به شکوفایی اقتصاد ایران منتهی شود.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سپتامبر 2019 در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آژانس انرژی اتمی را بازرسی یک انبار محرمانه ذخیره سازی مواد هسته‌ای در پایتخت ایران دعوت کرد.
این اقدام جدید آژانس انرژی اتمی تنها چند روز پس از آن اتفاق افتاد که رسانه‌های صهیونیستی از وجود نگرانی مقامات این رژیم در خصوص تحقق توافق چند مرحله‌ای میان غرب و ایران سخن گفتند.

لینک کوتاه:

کپی شد