جمعه 25/اکتبر/2024

تغییرات وزارتی در دولت رامی حمد الله

دوشنبه 10-آوریل-2017

نخست وزیر تشکیلات خوگردان فلسطین برای فرار از درخواست های مکرر برای برکناریدولتش خواستار انجام تغییرات وزارتی در 5 وزارتخانه دولت خود شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع بلندپایه فلسطینی، رامی حمدالله مدعی شده است که در صورت عدم موافقت جنبش مقاومت اسلامی “حماس” بانقشه راه اعلام شده از سوی محمود عباس رئیس تشکیلات رام الله، تغییراتی را در 5وزارتخانه ایجاد خواهد کرد.

وی اعلام کرده است که این وزارتخانه ها به صورت مطلوب فعالیت نمی کنند و بااین تغییرات قصد دارد زمینه خدمت رسانی بهتر وزرای دولت خود به شهروندان فلسطینیرا فراهم سازد.

از جمله وزارتخانه هایی که قرار است تغییراتی در آنها انجام شود، می توان بهوزارت کشاورزی، وزارت بهداشت و وزارت فرهنگ اشاره کرد.

در همین راستا، پایگاه اینترنتی “ایلاف” اعلام کرد که محمود عباس درجریان نشست اخیر کمیته مرکزی جنبش فتح از دو عضو این کمیته به نام های “روحیفتوح” و “جمال محیسن” به خاطر “بیهوده” خواندن تصمیم کسرحقوق کارمندان باریکه غزه انتقاد کرده است.

نقشه راه اعلام شده از سوی محمود عباس شامل بندهای زیر است: انحلال کمیتهمدیریتی تشکیل شده از سوی حماس در نوار غزه، تحویل اداره گذرگاه ها و وزارتخانههای نوار غزه به دولت و فراهم کردن زمینه فعالیت آن در این منطقه، پایبندی به مفاد طرح آشتی ملی دوحه که در آن برتشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی طی 3 ماه آینده تاکیدشده است و بالاخره بند آخر لغو تمامی مصوبات جداگانه فراکسیون پارلمانی حماس در غزه.

تشکیلات خودگردان مدعی شده است که در صورت موافقت حماس با این بندها، دولتوحدت ملی بلافاصله تشکیل خواهد شد و اداره وزارتخانه های باریکه غزه را در دستخواهد گرفت.

لینک کوتاه:

کپی شد