چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

گزارش تجاوزات صهیونیست ها در کرانه باختری در فوریه 2022

دوشنبه 7-مارس-2022

نیروهای اشغالگر جنایات خود علیه شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و قدس را در ماه فوریه افزایش داده به طوری که تعداد این تجاوزات در این بازه زمانی به 2448 مورد رسیده است.

نیروهای اشغالگر در ماه فوریه 6 شهروند فلسطینی را به شهادت رساندند که اسامی آنها عبارت است از: ادهم مبروکه، محمد الدخیل، اشرف المبسلط، محمد ابو صلاح، نهاد البرغوثی و محمد شحاده.

همچنین تعداد فلسطینیان مجروح شده با آتش نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان 719 نفر بوده که در میان آنها زنان، کودکان و افراد مسن نیز مشاهده می‌شوند. همچنین تعداد تیراندازی‌های انجام شده توسط سربازان اشغالگر و شهرک نشینان 160 مورد بوده است.

نیروهای اشغالگر در ماه فوریه 434 شهروند فلسطینی را بازداشت کرده و تعداد حملات آنان به مناطق مختلف کرانه باختری به 388 مورد رسیده است.

مقامات اشغالگر همچنین به فعالیت‌های شهرک سازی ادامه داده و تعداد اقدامات انجام شده در راستای شهرک سازی در کرانه باختری 1413 مورد بوده که در انواع مختلفی مانند مصادره، تخریب اراضی کشاورزی، راه سازی و تصویب طرح‌های شهرک سازی اجرا شده است. همچنین در این ماه میلادی شهرک نشینان مرتکب 105 مورد تعرض به حقوق فلسطینیان شده‌اند.

نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان املاک فلسطینیان اعم از اماکن تجاری، تاسیسات کشاورزی، کانکس‌ها و دیگر تاسیسات آنها را تخریب کردند که تعداد آنها به 87 مورد رسیده است. علاوه بر آن اشغالگران 27 مورد از املاک شهروندان فلسطینی را مصادره کرده‌اند.

اشغالگران اسرائیلی میزان تخریب منازل فلسطینیان را افزایش داده به طوری که در این ماه 28 منزل متعلق به فلسطینیان را ویران کردند. علاوه بر آن اشغالگران به ده‌ها منزل برای تخریب آنها اخطار داده و تعداد منازل تخریب شده در ماه ژانویه 23 مورد بوده است.

قدس و مسجد الاقصی در ماه فوریه گذشته شاهد افزایش تجاوزات نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان بوده به طوری که در این ماه 3447 شهرک نشین در میان حمایت نیروهای اشغالگر به محوطه‌های مسجد الاقصی یورش برده و این تعداد برای ماه ژانویه 2347 مورد بوده است.

نابلس، الخلیل و قدس شاهد بیشترین تجاوزات اسرائیلی به حقوق فلسطینیان بوده که این تعداد برای این مناطق به ترتیب 694، 459 و 365 مورد ثبت شده است.

 

1- مقایسه تجاوزات اسرائیلی علیه فلسطینیان در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه:

نوع تعرض

تعداد

مقایسه با ماه قبل

تعداد شهدای فلسطینی

6

تعداد بازداشتی‌های فلسطینی

434

تعداد مجروحان فلسطینی

719

تعداد اخراج از محل سکونت و مسجد الاقصی

1

 

تعداد اقدامات شهرک سازی (مصادره، تخریب اراضی کشاورزی، راه سازی و تصویب طرح‌های شهرک سازی)

14

تعداد حمله به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس

388

تعداد ایست و بازرسی‌های ثابت و موقت در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس

264

تعداد تجاوزات شهرک نشینان

105

تعداد منازل تخریب شده فلسطینیان

28

تعداد تجاوز به اماکن عبادی و مقدس

23

تعداد شهرک نشینان متجاوز به مسجد الاقصی

3447

تعداد عملیات‌های تیراندازی اجرا شده توسط اشغالگران و شهرک نشینان

160

تعداد حملات انجام شده به منازل فلسطینیان

109

تعداد جاده‌ها و مناطق مسدود شده

11

تعداد املاک تخریب شده فلسطینیان اعم از تجاری، تاسیسات کشاورزی، کانکس‌ها و غیره

87

تعداد املاک مصادره شده

27

 

2- درصد توزیع جغرافیایی تجاوزات اسرائیلی در مناطق مختلف کرانه باختری:

بر اساس آمارهای ثبت شده در ماه فوریه نابلس در میان دیگر مناطق کرانه باختری شاهد بیشترین تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه فلسطینیان بوده به طوری 28 درصد از این اقدامات در این منطقه انجام شده است.

 

 

 

3- مهمترین تجاوزات اسرائیلی علیه فلسطینیان قدس:

بر اساس آمارهای ماه فوریه به ترتیب بازداشت، حمله به مناطق مختلف و تعداد ایست و بازرسی‌ها بیشترین موارد تجاوزات اسرائیلی علیه فلسطینیان را به خود اختصاص داده علاوه بر آنکه تعداد مجروحان فلسطینی ناشی از این اقدامات تجاوز گونه نسبت به ماه میلادی پیش از آن افزایش یافته است.

 

 

 

4- جزئیات تجاوزات اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری و قدس:

 بررسی‌های انجام شده در ماه فوریه بیانگر آن است که مجروحیت فلسطینیان، بازداشت آنان و حمله به مناطق مختلف بیشترین فراوانی را در میان اقدامات مختلف اشغالگران به خود اختصاص داده است.

 

 

 

5- میزان تکرار تجاوزات اسرائیلی در مناطق مختلف کرانه باختری:

آمارها حکایت از آن دارند که نابلس، الخلیل و قدس شاهد بیشترین تجاوزات اشغالگران اسرائیلی به حقوق فلسطینیان بوده به طوری که این مناطق 62 درصد از این اقدامات متجاوزانه را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه:

کپی شد