یکشنبه 22/سپتامبر/2024

بیانیه جمعیت دفاع از ملت فلسطین در سالروز پیروزی غزه در جنگ 22 روزه

دوشنبه 18-ژانویه-2021

جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت سالروز پیروزی ملت و مقاومت فلسطین در جنگ 22 روزه با دشمن صهیونیستی در تابستان سال 2014 بیانیه ای صادر کرده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، متن این بیانیه به شرح زیر است:
پیروزی ملت فلسطین در جنگ 22 روزه که سیزده سال پیش در 7دسامبر 2008م شروع شد و تا 17ژانویه 2009م ادامه یافت، یک حادثه بزرگ و تعیین کننده بود که معادله جدیدی با رژیم صهیونیستی برقرار کرد.
این نخستین جنگی بود که جامعه فلسطین مستقیما و بدون مشارکت رژیم های عربی در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت و دقیقا به دلیل همین خود اتکایی موفق شد به نخستین و تاثیر گذارترین پیروزی خود دست یابد و نخستین شکست ماشین جنگی اسرائیل در مقابل ملت فلسطین را رقم بزند.
رژیم صهیونیستی امیدوار بود با اشغال مجدد غزه که سال 2005 م  ناچار به پایان دادن به اشغال آن شده بود، تا حدی اعتماد از دست رفته را به نظامیان و جامعه صهیونیستی و نیز موقعیت تنزل یافته خود را ترمیم کند. اعتمادی که در جنگ با حزب الله لبنان در سال 2006م به شدت آسیب دیده بود اما مقاومت غزه همه معادلات این رژیم را فروریخت و شکستی دیگر در کارنامه اسرائیل ثبت شد.
جمعیت دفاع از ملت فلسطین ضمن گرامیداشت این پبروزی بزرگ و یاد و خاطره همه شهدای محور مقاومت خاصه فرمانده شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی که نقش بزرگی در توانمند سازی مقاومت ضد صهیونیستی داشت، اعلام می دارد تنها راه خروج از سلطه و اشغال و رسیدن به آزادی و توسعه برای هر جامعه ای، ایستادگی و توانمند بودن است. مطالعه تاریخ ملت ها نشان می دهد که جریان سلطه هرگز تن به مصالحه نداده است و پیروزی تنها زمانی حاصل شده که ملتی خود را توانمند کرده و در مقابل ظلم و اشغال ایستادگی کرده است.
بی تردید اگر نبود ایمان و اتکای ملت فلسطین به خود و توانمندی هایش، این پیروزی بزرگ و پیروزی های پس از آن، هرگز حاصل نمی شد. ملت فلسطین به این بلوغ و باور رسیده که باید مصداق کاملی از آیه «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم» باشد و دقیقا همین کلید پیروزی است و امام خمینی(ره) بر همین اساس تاکید داشت که فلسطین جز با مسلسل های متکی بر ایمان جوانان فلسطین آزاد نخواهد شد.
جمعیت دفاع از ملت فلسطین
دی ماه 1399

لینک کوتاه:

کپی شد