یکشنبه 22/سپتامبر/2024

اشغال فلسطین زخمی عمیق بر پیکره عظیم جهان اسلام، انسانیت و عقلانیت بود

دوشنبه 17-آوریل-2023

دکتر مصطفی ذورالفقار طلب رئیس موسسه گروه پژوهشی مطالعات تطبیقی آینده پژوهی دینی در بیانیه‌ای تاکید کرد: امّت اسلامی با مجاهدت مجاهدان مخلص و اندیشمندان دوراندیش خویش بر پایه آموزه‌های اصیل اسلامی و رسالت و زعامت پیامبر عظیم الشأن اسلام، حضرت محمد (ص) تمدن عظیم و غنی اسلام را پایه گذاری کرده تا تمام بشریت و ادیان آسمانی در پرتو لطف الهی و کرامت اسلامی انسانی از نور تابناک این دین مبین و برکت تمدن عظیم اسلامی  بهره مند گردند.
این بیانیه تاکید دارد: قدس شریف به عنوان کانون تمدن انبیاء، نخستین قبله مسلمانان، مهبط فرشتگان و منزلگاه سفر معنوی اسراء و معراج نبی اکرم (ص)، در برهه‌ای از تاریخ بشریّت مورد تعدّی و تجاوز نابخشودنی گروه صهیونیستی قرار گرفت. این رژیم که با اندیشه برتری‌جویی و ایدئولوژی نژادپرستی شکل یافته است، نماد ظلم، تجاوز و نژادپرستی در تاریخ معاصر محسوب می‌شود که سیاست‌های آن با تمام ارزش‌های اخلاقی و انسانی در تعارض است.
در این بیانیه آمده است:  اشغال فلسطین عزیز زخمی عمیق بر پیکره عظیم جهان اسلام، انسانیّت و عقلانیّت وارد ساخت؛ اما خون شهدای دفاع مقدّس فلسطین و همّت والای مخلصانه این امّت در طول تاریخ مقاومت فلسطین، التیام‌بخش آن بوده است.
این بیانیه می‌افزاید: شوربختانه برخی سردمداران کشورهای اسلامی به هدف بقای خویش و اقناع افکار عمومی به توجیهات نااستوار متوسّل شده‌اند؛ تا حدی که سیاست ذلّت‌بار عادی‌سازی روابط با این رژیم را اتخاذ کرده‌اند.
در این بیانیه آمده است: نخبگان امّت اسلامی و جوانان غیور این امّت هرگز تاب تحمّل این سیاست‌های خبیثانه را نخواهد داشت؛ بلکه قضیّه فلسطین به عنوان قضیّه نخست مسلمانان جزء سیاست‌های راهبردی امّت اسلام باقی خواهد ماند.
بیانیه مذکور تاکید دارد: داده‌ها و گزارشات میدانی ناظر بر همبستگی تمام گروه‌های مقاومت فلسطین و دغدغه جدی علمای امّت در این قضیّه و عواطف ایمانی قابل تحسین جوانان مسلمان در دفاع از این سرزمین مقدّس؛ و از طرفی دیگر خستگی مفرط و بحران شدید گسستگی نسلی رژیم صهیونیستی، آن را در ضعیف‌ترین موقعیت قرار داده است و نویدبخش پیروزی مردم مظلوم فلسطین و امّت اسلامی است.
در پایان این بیانیه تاکید شده است: مسلّماً انسجام روز افزون جهان اسلام و ملتهای آزادی‌خواه و عدالت محور در قبال قضیّه فلسطین زمینه‌ساز آزادی سرزمین فلسطین و قدس شریف می‌باشد. امّت اسلامی با حضور یکپارچه خویش در صحنه تاریخی روز قدس فریاد حمایت از جبهه مقاومت فلسطین در راستای آزادی این سرزمین اسلامی و قدس شریف را سر خواهند داد.
به امید پیروزی نزدیک ملت مظلوم فلسطین
مصطفی ذوالفقار طلب
رئیس موسسه گروه پژوهشی مطالعات تطبیقی آینده پژوهی دینی
1402/1/25 هـ.ش

لینک کوتاه:

کپی شد