چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

اسرائیلی‌ها به دنبال مهاجرت به آمریکا از ترس بازگشت راست‌گرایان

چهارشنبه 14-دسامبر-2022

یک خبرنگار اسرائیلی عنوان کرد که شمار زیادی از اسرائیلی‌ها در پی نتایجانتخابات اخیر کنست و بازگشت راست‌گرایان افراطی به قدرت به دنبال فرار ازاراضی اشغالی و مهاجرت به خارج هستند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانیفلسطین، “زویکا کلاین” خبرنگار روزنامه عبری زبان “جروزالیم پست” تاکید کردکه یکی از دلایل تصمیم اسرائیلی‌ها به مهاجرت، نارضایتی از اوضاع دینی وترس از اعمال حاکمیت احکام و قوانین یهودی افراطی بر تمامی اسرائیلی‌هااست.
به گفته کلاین، گروهی متشکل از حدود 1000 نفر این روزها در تلاش برای جذف 10 هزار اسرائیلی برای مهاجرت دسته‌جمعی به آمریکا است.
ویتصریح کرد که این افراد که در میان آنان جوان و سالخورده هم دیده می‌شود،نگران نتایج انتخابات و بازگشت نتانیاهو و احزاب تندرو به راس قدرت هستندبرای همین تصمیم به مهاجرت به خارج گرفته‌اند.
در همین راستا، شخصیاسرائیلی آمریکایی که هم اکنون در آمریکا سکونت دارد، گفته که مزرعه بسیاربزرگی دارد و آماده استقبال از اسرائیلی‌هایی است که به این کشور مهاجرتمی‌کنند.

او گفته “اسرائیل” دیگر برای یهودیان امن نیست و بهتر استآنجا را ترک کرده و به آمریکا مهاجرت کنند، زیرا دولتی بسیار تندرو آنجاروی کار آمده است.

لینک کوتاه:

کپی شد