شنبه 21/سپتامبر/2024

شهادت 5 فلسطین در بیمارستان ناصر در پی قطع برق

جمعه 16-فوریه-2024

5 شهروند فلسطینی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ناصر در خانیونس بستری بودند به دلیل قطع جریان برق و توقف کار دستگاه اکسیژن‌ساز به شهادت رسیدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین وزارت بهداشت غزه امروز جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: دو زن در شرایط وخیم و غیر انسانی، بدون برق، بدون آب، بدون غذا و بدون تهویه مناسب در مجتمع درمانی ناصر زایمان کردند.
این وزارتخانه افزود: ژنراتورهای تولید برق متوقف شده و جریان برق مجتمع درمانی ناصر به طور کامل قطع شد در حالی که نگرانی‌هایی در خصوص فوت 6 بیمار بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه و 3 نفر دیگر در بخش کودکان وجود داشت چرا که ادامه حیات آنها متوقف بر دریافت اکسیژن بود.
در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای اشغالگر صهیونیستی زنان و کودکان را مجبور به انتقال از ساختمان قدیمی بدون به همراه داشتن وسایل مورد نیاز به زایشگاه نمودند که به پادگانی نظامی تبدیل شده است.
وزارت بهداشت غزه مسئولیت زندگی بیماران و کادر درمان را به طور کامل متوجه نیروهای اشغالگر دانست چرا که این مکان را به طور کامل تحت اختیار گرفته‌اند.
این نهاد فلسطینی در ادامه همه نهادهای بین المللی را به دخالت فوری برای نجات بیماران و کادر درمان بیمارستان ناصر فراخواند.

لینک کوتاه:

کپی شد