شنبه 21/سپتامبر/2024

دلایل آغار انتفاضه الاقصی همچنان وجود داشته و مقاومت تنها گزینه است

پنج‌شنبه 28-سپتامبر-2023

جنبش حماس تاکید کرد مقاومت فراگیر و همه جانبه گزینه استراتژیک ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق خود و آزادی اراضی فلسطین و مقدسات آن به ویژه قدس و مسجد الاقصی است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین جنبش حماس در 23 امین سالگرد انتفاضه الاقصی اعلام کرد ملت فلسطین متحد باقی مانده، از مقاومت حمایت کرده و به هویت و اصول خود تا آزادی سرزمین فلسطین و اسرا پایبند می‌ماند.
این جنبش تاکید کرد مسجد الاقصی مکانی اسلامی بوده و باقی خواهد ماند و اشغالگران هیچ حاکمیت و تسلطی حتی بر یک وجب از خاک آن ندارند.
حماس افرود دلایل آغاز انتفاضه الاقصی در سال 2000 همچنان وجود داشته چرا که اشغالگران صهیونیست هنوز به اقدامات تحریک آمیز خود در حمله به مسجد الاقصی ادامه می‌دهند. ملت فلسطین حافظ و سپری برای قبله اول مسلمانان باقی خواهد ماند و با کمال میل از آن حفاظت می‌کنند.
در بیانیه‌ حماس آمده است: انتفاضه الاقصی در سال 2000 نمونه‌ای بارز از وحدت ملت و ایستادگی آنها در این سرزمین و دفاع از مقدسات و مسجد الاقصی است و آن را می‌توان مثالی برای قدرت نهفته آنها و مبارزه مردمی دانست و اینکه این ملت می‌تواند با وحدت ملی و مقاومت همه جانبه خود در برابر اشغالگران ایستادگی نماید.
این جنبش در ادامه حرکت در مسیر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیست توسط برخی کشورهای عربی در سایه جنایات آنها علیه ملت فلسطین و مقدسات آنها را اقدامی در راستای خدمت به پروژه‌های شهرک سازی و یهودی سازی اشغالگران توصیف کرد.
حماس تاکید کرد عادی سازی روابط پوششی برای ادامه و افزایش جنگ علیه ملت بی دفاع فلسطین و مقدسات آنها بوده و از این کشورها خواست از این مسیر اشتباه خارج شوند و از مبارزه مشروع ملت فلسطین تا تحقق آرزوی آنها برای آزادی و بازگشت به سرزمین خود حمایت کنند.
حماس در خصوص حمله مکرر شهرک نشینان به مسجد الاقصی، ملت فلسطین در تمام کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی 1948 را به ادامه حمایت و حضور در این مکان مقدس برای مقابله با طرح‌های دشمن به منظور تقسیم زمانی و مکانی آن دعوت کرد.
این جنبش فلسطینی همچنین مردم و رهبران امت عربی و اسلامی، دولت‌ها و سازمان‌های مسئول را به اقدام فوری و جدی برای حمایت از ایستادگی فلسطینیان در قدس و مسجد الاقصی فراخواند و تاکید کرد آنها امروز در خط اول دفاع از قبله اول مسلمین و سومین حرم شریف اسلامی قرار دارند، علاوه بر آنکه این مکان مقدس امروز در برابر خطرات واقعی ناشی از طرح‌های اشغالگران و تروریست افراطی صهیونیست‌ها قرار دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد