جمعه 20/سپتامبر/2024

اتحادیه عرب نسبت انفجار اوضاع در فلسطین هشدار داد

پنج‌شنبه 20-اکتبر-2022

اتحادیه عرب نسبت به ادامه تنش آفرینی اسرائیلی که می‌تواند منجر به انفجار اوضاع و تهدید ثبات و صلح در منطقه و جهان شود هشدار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین سعید ابوعلی دستیار ویژه دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی مسئولیت کامل و مستقیم تجازوات و جنایات ادامه دار علیه مردم فلسطین را متوجه دولت اشغالگر دانست.

وی تاکید کرد این جنایات وحشیانه و تجاوزات آشکار که توسط مقامات اشغالگر صورت می‌پذیرد چالشی آشکار برای جامعه بین المللی و قطعنامه‌های مشروع بین المللی مرتبط با این موضوع و همچنین قوانین و منشورهای بین المللی است.

رشیدی ادامه داد مجازات‌های دسته جمعی و سرکوب که از چند روز گذشته در جنگی وسیع علیه ملت فلسطین در حال اجرا شدن است همچنان در حال افزایش یافتن بوده و همزمان دایره تجاوزات و نقض آشکار ابتدایی‌ترین سطح از حقوق بشر را وسعت می‌بخشد که از جمله آنها می‌توان به قتل عمدی، اعدام‌های میدانی، بازداشت،‌ تخریب منازل و تاسیسات و قطع جاده‌های ارتباطی اشاره کرد.

این مقام مسئول در اتحادیه عرب افزود اشغالگران همچنان به اجرای طرح‌های خود برای اخراج، کوچ اجباری و پاکسازی نژادی ادامه می‌دهند به طوری که گزارشات منتشر شده توسط سازمان‌های بین المللی اشاره به آن دارند که سال 2022 یکی از خونین‌ترین سال‌ها برای ملت فلسطین بوده و تاکنون در آن 170 نفر به شهادت رسیده‌اند.

وی در پایان جامعه بین الملل را به دخالت فوری برای محدود کردن این جنایات، کنار گذاشتن استانداردهای دوگانه برای اتخاذ اقدامات عملی و مواخذه مقامات اشغالگر بر اساس قوانین بین الملل دعوت کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد