یکشنبه 22/سپتامبر/2024

مغز متفکر موشکی و فضایی رژیم صهیونیستی به هلاکت رسید

دوشنبه 7-ژوئن-2021

مدیر سابق سازمان فضایی رژیم صهیونیستی بر اثر جراحات وارده به او در جریان درگیری‌های اخیر در شهر «عکا» به هلاکت رسید.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه‌های اسرائیلی روز یکشنبه از مرگ آوی هار ایون، رئیس پیشین سازمان فضایی رژیم صهیونیستی و مغز متفکر “اسرائیل” در حوزه موشکی و فضایی خبر دادند.
در جریان نبرد شمشیر قدس و درگیری‌های شهر عکا، به داخل هتلی که “آوی هار ایون” در آنجا اقامت داشت، کوکتول مولوتف پرتاب شد که طی آن او به شدت زخمی شد و در نهایت ساعاتی پیش بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان به هلاکت رسید.
هار ایون یکی از مهم‌ترین دانشمندان و مغزهای متفکر موشکی و فضایی رژیم صهیونیستی بود. او جایزه امنیت “اسرائیل” را هم دریافت کرده بود.
هار ایوان ۸۴ ساله از سال ۱۹۹۵ تا سال ۲۰۰۴ میلادی ریاست سازمان فضایی “اسرائیل” را برعهده داشت.
« بنی گانتس» وزیر دفاع اسرائیل در واکنش به مرگ هار ایون در توئیتی نوشت: من از مرگ آوی هار ایون کسی که جایزه امنیت “اسرائیل” را گرفت و برای امنیت “اسرائیل” زحمات زیادی کشیده است ناراحتم. او در عکا زخمی شد و بر اثر جراحت درگذشت.
گفته می شود که وی از طراحان اصلی سیستم گنبد آهنین بود و خرید سلاح‌های پیشرفته و نوسازی ارتش “اسرائیل” از جمله اقدامات وی محسوب می‌شود.
برخی منابع از او به عنوان دانشمند صنعت موشکی رژیم صهیونیستی، رئیس پروژه ماهواره ای، رئیس آژانس فضایی “اسرائیل”، رئیس سابق صنایع نظامی رافائل و از طراحان اصلی سیستم گنبد آهنین نام برده اند.
آوی‌ هار ایون پدر سرلشکر یوو هار ایون مدیر عامل اجرایی شرکت دفاعی رافائل (که یکی از محصولاتش گنبد آهنین است) می‌باشد.

لینک کوتاه:

کپی شد