شنبه 21/سپتامبر/2024

آیا لیونی به دنیای سیاست بازخواهد گشت؟

شنبه 26-دسامبر-2020

پس از انحلال کنست رژیم صهیونیستی، احزاب اسرائیلی در تلاش برای تقویت جایگاه خود هستند تا بتوانند در انتخابات آینده که ماه مارس سال 2021 برگزار خواهد شد، بیشترین کرسی‌های ممکن را بدست بیاورند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در همین راستا، “یائیر لاپید” رهبر حزب “یش عتید” دست به تحرکاتی برای تقویت جایگاه حزب متبوعش زده است.
لاپید در همین راستا تلاش می‌کند تا بتواند زیپی لیونی وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی را که چند سال پیش از دنیای سیاست کناره‌گیری کرد، برای بازگشت به سیاست و پیوستن به حزب متبوعش مجاب کند.
در هفته‌ای که گذشت، شماری از اعضای کنست از حزب خود جدا شده و به دیگر احزاب پیوستند.
احزاب اسرائیلی هر یک به شیوه‌ای تلاش می‌کند تا قبل از انتخابات کنست خود را تقویت کرده و با قدرت پا به عرصه انتخابات بگذارد.
“زئیو الکین” از جمله افرادی است که دو روز پیش استعفا داد و به حزب تازه تاسیس گدعون ساعر عضو جدا شده لیکود به اسم “امیدی نو” پیوست.
در همین حال، نفتالی بنت رهبر ائتلاف راست‌گرایان “یمینا” اعلام کرده که قصد رقابت بر سر سمت نخست وزیری را دارد. او گفته که اکنون زمان تغییر فرا رسیده است.
در حالی که حزب ساعر همچنان در حال تقویت خود است، احتمال انحلال و فروپاشی حزب آبی سفید به رهبری بنی گانتز رقیب اصلی نتانیاهو در انتخابات گذشته روز به روز بیشتر می‌شود.
تاکنون شماری از اعضای این حزب جدایی خود را اعلام کرده و به فکر پیوستن به حزب “یش عتید، “امیدی نو” یا ائتلاف “یمینا” هستند.
کارشناسان بر این باورند که احتمالا گانتز بدون گابی اشکنازی وزیر خارجه و آوی نیسنکورن وزیر دادگستری پا به عرصه انتخابات آینده خواهد گذاشت، زیرا پیش‌بینی می‌شود که اشکنازی به کلی از دنیای سیاست کناره‌گیری کند و نیسنکورن هم به فکر پیوستن به حزبی دیگر باشد.
گفتنی است که کنست رژیم صهیونیستی سه شنبه شب گذشته پس از پایان مهلت مقرر برای ارائه و تصویب بودجه و عدم دست‌یابی نتانیاهو و گانتز به توافقی در این باره منحل شد و چهارمین انتخابات این رژیم ظرف مدت 2 سال قرار است اواخر مارس آینده برگزار شود.

لینک کوتاه:

کپی شد