شنبه 21/سپتامبر/2024

قیام ساکنان اراضی اشغالی اقدامی استراتژیک در حمایت از مسجد الاقصی است

پنج‌شنبه 6-آوریل-2023

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از قیام فلسطینیان اراضی اشغالی برای حمایت از مسجد الاقصی تقدیر کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس گفت: قیام فلسطینیان اراضی اشغالی در حمایت از مسجد الاقصی را مورد تحسین قرار داده و تجاوز اشغالگران علیه معتکفین این مکان مقدس را محکوم می‌کنیم.
وی افزود: این قیام و اقدام مردمی در شهرهای اراضی اشغالی ادامه نقش آفرینی استراتژیک مردم فلسطین مناطق اشغالی در حمایت از مسجد الاقصی و حفاظت از هویت فلسطینی، عربی و اسلامی آن است.
قاسم مردم فلسطین اراضی اشغالی را به حضور گسترده در مسجد الاقصی برای حفاظت از آن در برابر حملات رو به افزایش اشغالگران برای یهودی سازی آن فراخواند.
وی همچنین مواضع اتخاذ شده در محکومیت حملات اشغالگران به معتکفین مسجد الاقصی از جمله اتحادیه عرب را مورد تقدیر قرار داده و خواستار اقدام عملی و میدانی در راستای این مواضع شد.
قاسم تاکید کرد رفتار صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی تحریک کننده احساسات تمام عرب‌ها و مسلمانان و تحقیر سازمان‌های عربی است.
از سوی دیگر زاهر جبارین از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد سکوت مقاومت در برابر اقدامات اشغالگران در مسجد الاقصی طولانی نخواهد بود و فداکاری و ایستادگی مردم فلسطین در کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی پیروزی نزدیک را در پی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: تلاش اشغالگران برای ضربه زدن به اراده ملت فلسطین هرگز موفقیت آمیز نخواهد بود چرا که این ملت وفادار بوده و نسل کنونی، نسلی مقاوم است.
جبارین گفت: دولت کنونی اسرائیل، دولتی افراطی و تروریست بوده که مقاصد و جنایات آن هیچ حد و مرزی ندارد و لازمه آن اتحاد ملت فلسطین برای مقابله با آن است.
این عضو دفتر سیاسی حماس خواستار اخراج سفرای رژیم صهیونیستی از تمام کشورهای عربی و اسلامی برای حمایت از مساله فلسطین و احترام به ادیان شده و تعرض به اماکن عبادی را خط قرمزی توصیف کرد که هیچ یک از جوامع یا کشورهای جهان نباید آن را بپذیرند.

لینک کوتاه:

کپی شد