چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

بورل اتحادیه اروپا را به توقف فروش سلاح به اشغالگران دعوت کرد

جمعه 10-می-2024

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار عدم فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شد تا از این طریق بمباران نوار غزه توسط این رژیم پایان یابد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این موضع‌گیری را پیش از دیدار با خوزه مانوئل آلبارس وزیر خارجه اسپانیا انجام داد.
بورل افزود: تا زمانی که مهمات اسرائیل تمام نشود بمباران‌های آن علیه نوار غزه ادامه خواهد یافت، اتحادیه اروپا برای موضع‌گیری مشترک علیه آنچه در خاورمیانه در حال رخ دادن است دچار از هم گسیختگی شده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به رهبران این نهاد بین المللی گفت: برخی رهبران اروپایی می‌گویند تعداد زیادی از انسان‌ها در غزه کشته شده‌اند اما سوالی که باید در اینجا مطرح شود آن است که چه تعداد انسان باید کشته شوند؟ آیا آنها منتظر هستند تا تعداد کشته‌ها به 50 هزار نفر برسد که برای جلوگیری از افزایش تلفات اقدامات لازم را انجام دهند؟
بورل در خصوص امکان به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکید کرد: اگر تعداد کمکی از کشورها چنین اقدامی را انجام دهند اطمینان دارم که کشورهای بیشتری از آن پیروی خواهند کرد.
لازم به ذکر است کشورهای ایرلند، اسلونی، مالت و نروژ حمایت خود از پیشنهاد به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین را اعلام کردند، پیشنهادی که کشور اسپانیا پیشتاز و ارائه دهنده آن بود.

لینک کوتاه:

کپی شد