شنبه 21/سپتامبر/2024

تمجید حماس از مالزی به خاطر عدم میزبانی ورزشکاران اسرائیلی

شنبه 12-ژانویه-2019

جنبش مقاومت اسلامی حماس موضع دولت مالزی در مخالفت با میزبانی از ورزشکاران اسرائیلی در این کشور را ستود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه ای مطبوعاتی تاکید کرد که مالزی موضع قاطع و ثابت اتخاذ کرده و حاضر به دست کشیدن دفاع از قدس و حقوق ثابت ملت فلسطین نیست، همانگونه که ماهاتیر محمد نخست وزیر این کشور تاکید کرد و گفت ورود ورزشکاران اسرائیلی به این کشور، نقض اصول و مبانی اساسی این کشور و یک جرم است و حتی اگر حق میزبانی هم از مالزی گرفته شود، باز این کشور حاضر به میزبانی از ورزشکاران اسرائیلی نیست.

این جنبش از تمامی کشورهای اسلامی و عربی و آزادگان جهان خواست موضعی قاطع در مخالفت با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی اتخاذ کنند.

حماس افزود که هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در هر زمینه ای، نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان و خنجری از پشت به ملت و مقاومت فلسطین و حق آنان در برخورداری از یک زندگی آزادانه در سرزمین خود است.

شایان ذکر است که دولت مالزی اعلام کرده است که به دلیل جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و با توجه به موضع ثابت این کشور در مخالفت با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به ورزشکاران اسرائیلی برای شرکت در مسابقات جهانی شنا در این کشور مجوز نخواهد داد.

لینک کوتاه:

کپی شد