سه شنبه 24/سپتامبر/2024

ادامه محکومیت بین المللی و منطقه‌ای حمله اشغالگران به اردوگاه جنین

پنج‌شنبه 26-ژانویه-2023

اتحادیه عرب تجاوز رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در میان سکوت بین المللی را محکوم کرده و هشدار داد این گونه اقدامات به انفجار اوضاع در کرانه باختری منتهی خواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین احمد ابوالغیظ دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای جامعه بین الملل را به حمایت از مردم فلسطین دعوت نموده و تاکید کرد بی تفاوتی نسبت به حوادث جاری در اراضی اشغالی تشویق اشغالگران به ارتکاب جنایات بیشتر علیه فلسطینیان در دولت جدید رژیم صهیونیستی است.
از سوی دیگر فلاح مبارک الحجرف دبیرکل شورای همکاری کشورهای خلیج فارس ادامه حملات رژیم صهیونیستی به شهرهای فلسطین اشغالی و تجاوزات مکرر آنها به ویژه حمله به شهر جنین را محکوم کرد.
وی بر موضع ثابت این نهاد بین المللی در حمایت از مساله فلسطین تاکید کرده و خواستار دخالت فوری جامعه بین الملل علیه این جنایتگری مداوم در حق مردم فلسطین و حمایت بین المللی از این مردم شد.
وزارت خارجه قطر نیز با صدور بیانیه‌ای عدم مجازات اشغالگران در قبال تجاوز علیه ملت فلسطین را عاملی برای تشویق آنان به ارتکاب جنایات بیشتر در حق این مردم قلمداد کرد.
این کشور عربی همچنین قتل کودکان و زنان سالخورده را محکوم کرده و موضع ثابت این کشور در حمایت از مساله فلسطین و حقوق مشروع مردم این کشور به ویژه تاسیس کشور فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی را مورد تاکید قرار داد.
در همین خصوص داود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دولت رژیم صهیونیستی را به پایان دادن به این نوع حملات فراخوانده و به خانواده شهدای درگیری‌های امروز جنین تسلیت گفت.
وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نسبت به تنش آفرینی و وارد آمدن تلفات جانی در کرانه باختری به شدت نگران بوده و این گونه حملات که به کشته شدن غیر نظامیان منتهی می‌‌شود را شدیداً محکوم می‌نماییم.

لینک کوتاه:

کپی شد