شنبه 26/اکتبر/2024

شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار توقف صادرات سلاح به اشغالگران شد

جمعه 5-آوریل-2024

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز جمعه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن بر محاکمه رژیم صهیونیستی برای ارتکاب احتمالی جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه تاکید دارد. همچنین این شورا بر توقف فروش هر گونه سلاح به ارتش این رژیم به دلیل تجاوزات صورت گرفته توسط آن در نوار غزه تاکید کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین شورای حقوق بشر به عنوان عالی‌ترین نهاد حقوق بشری سازمان ملل متحد تمامی کشورها را به توقف صادرات سلاح و مهمات به رژیم صهیونیستی فراخوانده تا بیش از این قوانین حقوق بشر بین الملل و حقوق انسان‌های ساکن نوار غزه نقض نشود.
28 کشور حاضر در این شورا به این قطعنامه رای مثبت داده، 13 کشور از تصویب آن امتناع ورزیده و 6 کشور نیز به آن رای مخالف دادند. این اولین باری است که شورای حقوق بشر در قبال نسل کشی جاری در غزه موضع‌گیری می‌نماید اما قعطنامه‌های این نهاد بین المللی هیچ ضمانت اجرایی ندارد.
این قطعنامه همچنین خواستار انجام تحقیقات مستقل توسط سازمان ملل متحد در خصوص احتمال ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه حقوق بشر در فلسطین اشغالی گردید. علاوه بر آنکه بر ارائه گزارشی از پشتیبانی مستقیم و غیر مستقیم تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی و بررسی پیامدهای حقوقی این کمک‌ها تاکید کرد.
دولت آمریکا اخیراً ارائه بسته حمایتی تسلیحاتی به ارتش رژیم صهیونیستی را به تصویب رساند که شامل هزاران بمب می‌شود. همزمان دولت فشارهای خود به کنگره را افزایش می‌دهد تا موافقت آن با فروش جنگنده‌های اف 15 به ارزش 18 میلیارد دلار به این رژیم را جلب کند.

لینک کوتاه:

کپی شد