چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

ده‌ها مسئول بین‌المللی هجمه علیه دادگاه لاهه را محکوم کردند

سه‌شنبه 1-ژوئن-2021

هجمه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه دادگاه کیفری بین المللی واکنش های بین المللی گسترده ای را در پی داشته است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه گاردین انگلیس اعلام کرد که بیش از 50 نخست وزیر، وزیر خارجه و مسئولین بلندپایه سابق کشورهای مختلف با امضای طرحی هرگونه حمله و هجمه علیه دادگاه کیفری بین‌المللی اعم از اعمال مجازات بر کارکنان این دادگاه‌ و خانواده‌های آنان و متهم کردن آنان به یهودی‌ستیزی را محکوم کردند.
اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده که از استقلال دادگاه جنایی بین‌المللی و مبارزه با فرار از مجازات در عرصه بین‌الملل حمایت خواهد کرد.
رژیم صهیونیستی تاکنون بارها دادگاه جنایی بین‌المللی را مورد حمله قرار داده و گفته صلاحیت این دادگاه در اراضی اشغالی فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد.
در همین راستا، دولت رژیم صهیونیستی آوریل گذشته در پاسخ به نامه دادستان کل دادگاه جنایی بین‌المللی در مورد تحقیق پیرامون جنایات جنگی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین مدعی شد که این دادگاه صلاحیت تحقیق در این زمینه را ندارد و “اسرائیل” هرگز با آن همکاری نمی‌کند.
آمریکا نیز مخالفت شدید خود را با آغاز تحقیقات دادگاه جنایی بین‌المللی در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرده است.
بلینکن وزیر خارجه آمریکا مدعی شده که دادگاه جنایی بین‌المللی صلاحیت قضایی تحقیق در اراضی اشغالی را ندارد، زیرا “اسرائیل” عضو این دادگاه نیست.
دادگاه جنایی بین‌المللی 3 مارس گذشته رسما اعلام کرد که تحقیقات در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه را آغاز خواهد کرد.
فاتو بنسودا دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی اظهار داشت که آغاز تحقیقات این دادگاه در فلسطین، پس از بحث و بررسی‌هایی که 5 سال به طول انجامیده، صورت می‌گیرد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد