یکشنبه 22/سپتامبر/2024

واکنش صهیونیست‌ها به بیانیه قسام پیرامون عملیات آرئیل

دوشنبه 2-می-2022

بیانیه گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس که طی آن مسئولیت عملیات اخیر در شهرک آرئیل را بر عهده گرفت، با واکنش گسترده محافل صهیونیستی همراه بوده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “لیور لیوی” خبرنگار روزنامه یدیعوت احرونوت تاکید کرد که شاخه نظامی حماس در اقدامی بی‌سابقه رسما مسئولیت عملیات آرئیل را بر عهده گرفت و اعلام کرد که این عملیات بخشی از واکنش‌ها به حوادث و اتفاقات اخیر در مسجد الاقصی بود. وی گفت که حماس سال‌ها بود كه مسئولیت چنین عملیاتی را در کرانه باختری بر عهده نگرفته بود و این اقدام به منزله شلیک راکت از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی است.
“هالل روزین” خبرنگار شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گفت که انتظار می‌رود که بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدام قسام، لااقل تحریم‌ها و مجازات‌هایی را بر نوار غزه که تحت حاکمیت این جنبش است، اعمال کند.
همچنین شماری از خبرنگاران اسرائیلی نیز خواستار بمباران غزه در واکنش به این اقدام شدند.
از سوی دیگر، “گال برگر” روزنامه‌نگار سرشناس اسرائیلی هم بیان کرد که کار از تشویق حماس به اجرای عملیات‌ها از راه دور گذشته و این جنبش خود وارد عمل شده و این عملیات‌ها را انجام می‌دهد، بنابراین “اسرائیل” باید در سیاست‌های خود بازنگری کند و وقتی بحث اجرای عملیات است نه تشویق به اجرای آن، به شیوه دیگری با این جنبش تعامل داشته باشد.
“دانا بن شمعون” خبرنگار زن اسرائیلی هم تاکید کرد که صرف اینکه حماس مسئولیت عملیات آرئیل را بر عهده گرفته، موجب گشودن صحفه‌ای جدید از نزاع با “اسرائیل” خواهد شد.
در همین راستا، “ران نوتکین” خبرنگار شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بر عهده گرفتن مسئولیت عملیات آرئیل، اقدامی است که سال‌ها بود از سوی حماس سابقه نداشت و اکنون سوال این است که آیا صرف این مسئله دلیل کافی برای حمله علیه غزه خواهد بود یا فقط شلیک راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی دلیل موجه برای چنین حمله‌ای خواهد بود. وی گفت که به اعتقاد من، “اسرائیل” باید علیه غزه دست به عملیات بزند.
همچنین “حیزی سیمانتوف” خبرنگار شبکه 13 هم اظهار داشت که اقدام حماس تحولی در مسیر تشویق به اجرای عملیات‌های ضداسرائیلی در کرانه باختری خواهد بود و اکنون مسئولان اسرائیلی باید تصمیم بگیرند که آیا ضرباتی به این جنبش در غزه وارد خواهند کرد یا سیاست قبلی خود مبنی بر حمله تنها در مقابل شلیک راکت را حفظ خواهند کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد