سه شنبه 24/سپتامبر/2024

اشغال رفح جهنمی را در افق فلسطین به وجود خواهد آورد

پنج‌شنبه 15-فوریه-2024

مجله اکونومیست انگلیس اعلام کرد اشغال احتمالی رفح توسط اشغالگران صهیونیست که بنیامین نتانیاهو آن را برای دستیابی به پیروزی کامل ضروری تلقی نموده می‌تواند پیامدهای ویرانگری برای غیرنظامیان داشته و به صبر آمریکا پایان دهد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این مجله انگلیسی ضمن اشاره به سرعت گرفتن مذاکرات اخیر برای دستیابی به آتش بس در خاورمیانه، خطرات ناشی از قصد اشغالگران برای حمله به رفح و شکل گیری سطح جدیدی از خشونت را خاطر نشان کرد به ویژه آنکه این شهر هم اکنون بیش از یک میلیون فلسطینی را در خود جای داده است.
اکونومیست افزایش نگرانی‌ها در روزهای اخیر نسبت به اشغال شهر رفح در جنوبی‌ترین منطقه نوار غزه را به تلاش نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت و تقویت جایگاه خود با دستیابی به نتیجه‌ای قاطع در جنگ مرتبط دانست. این مجله همچنین تمایل نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی برای تسلط بر منطقه مرزی فلسطین و مصر برای جلوگیری از قاچاق سلاح به غزه را از دیگر انگیزه‌های حمله به رفح اعلام کرد.
این مجله در ادامه افزود حرکت رژیم صهیونیستی به سمت این گزینه ناشی از دو دلیل اصلی است که اولین آنها افزایش توان نتانیاهو برای دستیابی به یک بسیج گسترده داخلی جهت گشودن جبهه‌ای جدید در جنگ است. دومین دلیل ادامه کاهش پایگاه مردمی نتانیاهو در نظرسنجی‌های اخیر است چرا که بنی گانتز رقیب نتانیاهو از وی پیشی گرفته است.
اکونومیست در مورد عامل اول به هزینه‌ها رو به افزایش جنگ به ویژه پس از پیامدهای کاهش جایگاه رژیم صهیونیستی در رتبه بندی آژانس اعتبار سنجی مودیز اشاره کرده و افزود 300 هزار سرباز احتیاط از 7 اکتبر گذشته به خدمت نظامی فراخوان شده‌اند چرا که عملیات حمله به رفح و باقی ماندن در آن برای چند هفته به لشگرهای عملیاتی زیادی نیازمند است.
اما این مجله انگلیسی در مورد عامل دوم تاکید کرد حزب «وحدت ملی» رژیم صهیونیستی به رهبری گانتز بیش از دو برابر حزب لیکود به رهبری نتانیاهو رای خواهد داشت و این تنگنایی است که نتانیاهو از آن وحشت دارد و آن را به انگیزه‌ای برای وی جهت رهایی از آن از طریق اشغال رفح تبدیل کرده است. این در حالی است که ژنرال‌های صهیونیست به رهبری گانتز بر تلاش برای دستیابی به توافقی به منظور آزادی اسرای بیشتر و به تاخیر افتادن اشغال رفح تاکید دارند.

لینک کوتاه:

کپی شد