جمعه 20/سپتامبر/2024

اشعل: اعلام برگزاری انتخابات توسط عباس صرفا یک مانور است

سه‌شنبه 29-اکتبر-2019

مشاور وزیر خارجه اسبق مصر تاکید کرد که اعلام محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد برگزاری انتخابات در فلسطین صرفا یک مانور است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر عبدالله اشعل در گفتگو با “الرساله نت” بعید دانست که عباس اقدام به برگزاری انتخابات کند و گفت او اساسا تصمیمی برای این کار ندارد.

اشعل خاطر نشان کرد که اظهارات عباس در مورد انتخابات صرفا مانوری سیاسی است و او اصلا باوری به شراکت آن هم با حماس ندارد.

وی گفت که هدف ابومازن سیطره بر نوار غزه و کنار گذاشتن حماس است نه شراکت با آن و او به مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی دل بسته و هیچ نیتی برای تفاهم یا توافق در مورد پروژه مقاومت ندارد.

این کارشناس حقوق بین‌الملل مصری تصریح کرد که تا زمانی که اختلاف بر سر اصول و برنامه‌ها وجود داشته باشد، انتخابات به هیچ وجه نمی‌تواند راهی برای پایان دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین باشد.

دکتر اشعل تاکید کرد که بدون موافقت رژیم صهیونیستی هیچ انتخاباتی برگزار نخواهد شد.

لازم به ذکر است که جنبش حماس اخیرا اعلام کرد که موافق برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین است و از محمود عباس دعوت کرد دستور برگزاری نشست کادر رهبری ساف را داده تا مقدمات برگزاری انتخابات را بررسی کنند.

حنا ناصر رئیس کمیته مرکزی انتخابات در فلسطین ظهر دیروز دوشنبه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، یحیی سنوار رئیس دفتر این جنبش در غزه و شماری از رهبران دیگر گروه‌های فلسطینی دیدار کرد.

در این دیدار، یحیی سنوار بر آمادگی جنبش متبوعش برای شرکت در انتخابات سراسری تاکید کرد.

سنوار اظهار داشت که ما همیشه حامی خواسته‌های ملت فلسطین بوده و خواهیم بود و رای و نظر ملت را قبول داریم و هرگز مخالف آن نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد که کمیته انتخابات و گروه‌های فلسطینی را در جریان آمادگی خود برای شرکت در انتخابات قرار داده‌ایم.

لینک کوتاه:

کپی شد