یکشنبه 22/سپتامبر/2024

حماس اظهارات بورل در حمایت از رژیم صهیونیستی و جنایات آن را محکوم کرد

جمعه 17-نوامبر-2023

جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهارات جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توجیه جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و قتل و کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان فلسطینی و حمله به بیمارستان‌ها، مدارس و اماکن عبادی و شهادت و زخمی شدن ده‌ها آواره فلسطینی در آن تحت عنوان “حق اسرائیل برای دفاع از خود” را به شدت محکوم کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که بورل در کنفرانس خبری خود در رام الله از حد و مرزهای دیپلماسی پا را فراتر نهاده و به دنبال تخریب وجهه ملت فلسطین و مقاومت آن در برابر رژیم اشغالگر بود؛ حقی که قوانین بین‌الملل برای ملت فلسطین قائل است و واشنگتن و اتحادیه اروپا همواره این قوانین را با چراغ سبز نشان دادن به اشغالگران برای ارتکاب جنایات بیشتر علیه مردم فلسطین نادیده گرفتند.
این جنبش عنوان کرد: بار دیگر بر حق مشروع و قانونی ملت فلسطین در مقاومت در برابر رژیم اشغالگر تاکید و اعلام می‌کنیم که ملت فلسطین در این سرزمین حرف اول و آخر را می‌زند و کسی حق ندارد چیزی بر آن تحمیل کند و این ملت همچنان به حقوق مشروع خود پایبند است و با هر وسیله و ابزاری به دفاع از آن تا بیرون راندن اشغالگران و تشکیل کشور مستقل خویش ادامه می‌دهد.
لازم به ذکر است که جوزپ بورل که در فلسطین اشغالی حضور دارد، به همراه الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از شهرک اسرائیلی «بئیری» واقع در شرق غزه دیدن کرد.
شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که بورل در این دیدار، برای دلداری به صهیونیست‌ها، خواستار «اتحاد برای آزادی غزه از وجود حماس» شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد