جمعه 20/سپتامبر/2024

مسئولان اسرائیلی به سبب تحقیقات دادگاه لاهه در معرض بازداشت قرار دارند

جمعه 5-مارس-2021

روزنامه “جروزالیم پست” اعلام کرد که در پی اعلام تصمیم دادگاه جنایی بین‌المللی مبنی بر آغاز تحقیقات در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه، مسئولان ارشد این رژیم از جمله بنیامین نتانیاهو در معرض بازداشت قرار خواهند داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه اشاره کرد که از جمله افرادی که با خطر بازداشت مواجه هستند، می‌توان از موشه یعلون وزیر جنگ سابق و بنی گانتز وزیر جنگ کنونی و رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شماری از فرماندهان ارتش نام برد.

روزنامه مذکور اشاره کرد که هنوز مشخص نیست دادگاه لاهه تا چه اندازه قادر به تشخیص فرماندهان اسرائیلی متهم به ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان باشد، هرچند موارد مشخصی هم وجود دارد از جمله سرتیپ عوفر وینتر که بارها در رسانه‌ها اذعان کرده که در نبرد جمعه سیاه در 1 آگوست 2014 که یکی از فجیع‌ترین نبردها و تجاوزات علیه فلسطینیان بود، مشارکت داشته است.

جروزالیم پست همچنین عنوان کرد که شمار دیگری از افسران اسرائیلی که در تحقیقات ارتش یا در رسانه‌ها نام آنان فاش شده، نیز می‌توانند در معرض تحقیق و بازداشت از سوی دادگاه لاهه قرار داشته باشند.

لینک کوتاه:

کپی شد