یکشنبه 22/سپتامبر/2024

کمیته مرکزی جنبش فتح خواستار تشکیل دولت سیاسی احزاب ساف شد

یکشنبه 27-ژانویه-2019

کمیته مرکزی جنبش فتح در نشست امروز یکشنبه خود به ریاست “محمود عباس” رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقر ریاست این تشکیلات در رام الله، خواستار تشکیل “دولت سیاسی احزاب” عضو سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” و شخصیت های مستقل شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در بیانیه کمیته مرکزی جنبش فتح آمده است که در کنار این دولت باید کمیته از سوی کمیته مرکزی فتح تشکیل شود تا زمینه آغاز گفتگوها و رایزنی با گروه های عضو ساف فراهم شود.

کمیته مرکزی فتح در حالی بر تشکیل این دولت بدون برگزاری نشست های آشتی ملی در فلسطین تاکید می کند که برخی گروه های عضو ساف بر مخالفت با مشارکت در تشکیل هر دولتی بدون توافق ملی پافشاری می کنند.

جبهه خلق و دموکراتیک برای آزادی فلسطین تاکید کرده اند که مخالف تشکیل دولت جدید در فلسطین با مشارکت گروه های عضو ساف هستند و در این دولت یا انتخاباتی که بدون توافق ملی برگزار شود، مشارکت نخواهند داشت.

این دو گروه فلسطینی با صدور بیانیه های جداگانه بر لزوم برگزاری گفتگوهای همه جانبه به منظور تقویت مشارکت ملی تاکید کرده و خواستار تشکیل دولت وحدت ملی به منظور زمینه سازی برای برگزاری انتخابات فراگیر هستند.

این در حالی است که “عزام احمد” عضو کمیته مرکزی فتح اعلام کرده بود که هیچ توجیهی برای وجود دولت توافق ملی کنونی به نخست وزیری رامی حمد الله وجود ندارد و حماس در دولت جدید مشارکت نخواهد داشت.

لینک کوتاه:

کپی شد