سه شنبه 24/سپتامبر/2024

واکنش رئیس جمهور لهستان به اهانت به سفیر این کشور در تل آویو

جمعه 17-می-2019

رئیس جمهور لهستان در واکنش به حمله و اهانت به سفیر این کشور در تل آویو، تاکید کرد که این اقدام بیانگر تنفر یهودیان از شهروندان لهستانی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خبرگزاری بلومبرگ عنوان کرد که “آندره دودا” در واکنش به این اقدام گفته که یهودیان از مردم لهستان تنفر دارند.

این اظهارات ساعاتی پس از حمله یک فرد اسرائیلی به سفیر لهستان در تل آویو و پرتاب آب دهن به سمت او بیان شده است.

دودا خواستار توضیح رژیم صهیونیستی در مورد این حادثه شده و آن را بی‌احترامی به عزت شهروندان لهستانی دانسته است.

وزارت خارجه لهستان نیز در واکنش به این اقدام، سفیر رژیم صهیونیستی در ورشو را احضار کرده و خواستار ارائه توضیحات در این باره شده است.

ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان روز چهارشنبه در توئیتی حمله به “ماریک ماگروفسکی” سفیر این کشور در تل آویو را یک حمله نژادپرستانه خواند و خواستار واکنش رژیم صهیونیستی به آن شد.

موراویتسکی عنوان کرد که به هیچ وجه نباید در برابر خشونت و حمله به شخصیت‌های دیپلماتیک یا هر شهروند دیگری سکوت کرد.

سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که سفیر لهستان زمانی که در خودروی خود نشسته بود، یک فرد اسرائیلی به او نزدیک شده و به سمت او آب دهان پرتاب کرده است. فرد مهاجم 65 ساله و از ساکنان هرتزلیا در  شمال تل آویو است که به بازداشت پلیس درآمده است.

لهستان طی روزهای اخیر سفر هیئتی اسرائیلی به این کشور به سبب اینکه قصد پیگیری مسئله بازگرداندن املاک مصادره شده یهودیان در جریان هولوکاست را داشتند، لغو کرد. لهستان این پرونده را مختومه می‌داند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد