جمعه 20/سپتامبر/2024

برنامه ریزی اسرائیل برای «گنبد آهنین سایبری» با کمک مغرب و امارات

پنج‌شنبه 6-جولای-2023

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند دولت این رژیم برای ایجاد یک سامانه حفاظت سایبری با مشارکت کشورهای مغرب و امارات برنامه ریزی نموده و این اقدام پس از تکرار حملات سایبری اتخاذ گردیده که مراکز حساس رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین پایگاه اینترنتی صهیونیستی « i24news» به نقل از گابی بورتنوی رئیس بخش مدیریت اینترنت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این سامانه سایبری مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی و کلان داده است و هدف از آن ایجاد راهکارهای همه جانبه برای دفاع پیشگیرانه در زمینه امنیت سایبری است.
رسانه‌ای شدن این پروژه در جریان فعالیت‌های «هفته سایبری» انجام شده که توسط دانشگاه تل آویو برگزار شده است و طی آن «فعالیت‌های سایبری تهاجمی ایران و حزب الله علیه اسرائیل و برخی کشورهای دیگر از جمله مغرب» مورد ارزیابی قرار گرفته است.
معمولاً رژیم صهیونیستی از چند منطقه جهان مورد حمله سایبری قرار می‌گیرد که این حملات در جریان حمله به غزه و مسجد الاقصی افزایش پیدا می‌کند و این با وجود آن است که دولت این رژیم مدعی است از آمادگی‌های لازم برای مقابله با این حملات برخوردار بوده و به داشتن سامانه‌های الکترونیکی قوی افتخار می‌کند.
در گذشته برخی از این حملات باعث تعطیلی وبگاه‌های حساس دولتی و بانک‌ها گردیده و علاوه بر آن هکرهای اینترنتی توانستند به وبگاه نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی نیز نفوذ کنند.
رونین بار رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در واکنش به پروژه ادعایی «گنبد آهنین سایبری» گفت: توسعه نرم افزارهای جاسوسی و تعقیب و فناوری‌های الکترونیکی جدید انجام شده و می‌توان آن را گنبد آهنین الکترونیکی نامید که برای رفع تهدیدات امنیتی که اسرائیل با آن مواجه است مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی افزود: ما همچنین از هوش مصنوعی در مشخص کردن تعداد زیادی از تهدیدات و مقابله با آنها استفاده می‌کنیم.
چندی پیش رژیم صهیونیستی و مغرب توافق همکاری در عرصه امنیت سایبری امضا کردند که هدف آن تقویت همکاری‌های عملیاتی، تحقیق و توسعه و تبادل داده‌ها و دانش میان طرفین در این عرصه است.
همچنین حضور دولت امارات در کنفرانس «هفته سایبری 2023» نیز رسانه‌ای شد که توسط دانشگاه تل آویو و با مشارکت مقامات سیاسی و دیپلماتیک و همچنین روسای نهادهای بین المللی برگزار شد.
در جریان این کنفرانس انجمن « EliteCISOs» به عنوان یک موسسه بین المللی در عرصه امنیت سایبری که دفتر مرکزی آن در امارات است تفاهمی با موسسه « Cyber Together» به عنوان یک نهاد غیر دولتی اسرائیلی امضا کرد. هدف از این تفاهم توسعه جهانی این موسسه بین المللی در قالب پروژه «Crystal Ball» به عنوان نرم افزاری برای کشف حملات سایبری و هکرها و مبارزه با این گونه اقدامات است.

لینک کوتاه:

کپی شد