جمعه 20/سپتامبر/2024

افزایش تعداد شهدای جنبش اسرای فلسطینی همزمان با رشد شمار اسیران بیمار

یکشنبه 2-آوریل-2023

باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد تعداد شهدای اسیر فلسطین در حال افزایش بوده و مقامات رژیم صهیونیستی هنور پیکر 12 اسیر به شهادت رسیده در زندان‌های این رژیم را در توقیف خود نگاه داشته است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین باشگاه اسرای فلسطینی به مناسبت دهمین سالگرد شهادت مسیره ابوحمدیه از اسرای فلسطینی افزود از سال 1967 تاکنون 236 اسیر فلسطینی به شهادت رسیده که 75 مورد از آنها در پی اهمال پزشکی اشغالگران اتفاق افتاده و نوعی قتل آرام بوده است.
در این بیانیه تاکید شده جنایت اهمال پزشکی به مهمترین ابزار اشغالگران تبدیل شده که به شهادت اسرای فلسطینی در چند سال گذشته مبدل گردیده است.
در بخش دیگری از بیانیه باشگاه اسرای فلسطینی به افزایش قابل توجه تعداد اسرای بیمار فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی اشاره شده به طوری که شمار آنها به حدود 700 نفر رسیده که 200 نفر از آنها دچار بیماری‌های مزمن بوده و 24 اسیر دیگر از ابتلا به سرطان‌ها و تومورهای مختلف رنج می‌برند.
این نهاد فلسطینی افزود تعداد اسرای مبتلا به سرطان و تومور از دو سال گذشته در مقایسه با سال‌های مشابه افزایش یافته است، به ویژه آنکه جنایت اهمال پزشکی علیه اسرا ادامه داشته و با وجود آنکه بیماری برخی از آنها پیشرفته است اشغالگران از آزادی آنها نیز خودداری می‌کنند.
باشگاه اسرای فلسطینی در پایان بیانیه خود با توجه به اهمال پزشکی اشغالگران و اقدامات ناعادلانه علیه اسرا خواستار اقدام جدی برای آزادی آنها گردید.

لینک کوتاه:

کپی شد