جمعه 20/سپتامبر/2024

سازمان همکاری اسلامی راهپیمایی پرچم‌ها را محکوم کرد

پنج‌شنبه 6-ژوئن-2024

سازمان همکاری اسلامی برگزاری «راهپیمایی پرچم‌ها» در برابر باب العامود در قدس شرقی را محکوم کرده و نسبت به حاکمیت ادعایی رژیم صهیونیستی علیه این شهر ابراز نگرانی کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این سازمان بین المللی با صدور بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: حمله نیروهای اشغالگر صهیونیست به مسجد الاقصی و اجازه دادن به گروهی از شهرک نشینان افراطی برای برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز در محله‌های بخش قدیمی شهر قدس اشغالی به شدت محکوم است.
این سازمان افزود: قدس پایتخت کشور فلسطین و بخش جدا نشدنی اراضی فلسطینی 1967 است و ما هر گونه اقدام یا تصمیم‌گیری انجام شده با هدف اعمال حاکمیت ادعایی اسرائیلی بر این شهر و مقدسات آن را محکوم نموده و آن را اقدامی غیر قانونی به شمار می‌آوریم.
سازمان همکاری اسلامی در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: این اقدامات غیر قانونی و غیر قابل پذیرش بوده و هدف آنها تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی حاکم بر مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس به ویژه مسجد الاقصی مبارک است.
در ادامه این بیانیه آمده است: سازمان همکاری اسلامی از جامعه بین المللی می‌خواهد به مسئولیت‌های خود توجه نموده و بر اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر فشار وارد نماید تا اقدامات خشونت آمیز و تروریسم سازمان یافته ارتکابی از سوی گروه‌های مختلف شهرک نشینان افراطی و نیروهای اشغالگر صهیونیست در تمام نقاط کرانه باختری پایان یابد.
روز گذشته اداره اوقاف اسلامی شهر قدس اعلام کرد 1184 شهرک نشین افراطی در نوبت صبح به مسجد الاقصی یورش برده‌اند.
از سوی دیگر پلیس رژیم صهیونیستی از استقرار 3 هزار نفر از عناصر خود در شهر قدس اشغالی برای تامین امنیت راهپیمایی پرچم‌ها خبر داد که با حضور ایتمار بن‌گویر وزیر افراطی کابینه نتانیاهو برگزار شد. 

 

لینک کوتاه:

کپی شد