شنبه 21/سپتامبر/2024

حماس: تخریب گذرگاه رفح بیانگر تلاش دشمن برای منزوی کردن کامل غزه است

چهارشنبه 19-ژوئن-2024

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد اقدام ارتش تروریستی رژیم صهیونیستی به نابودی کامل گذرگاه رفح و انتشار ویدیویی از این خرابی و ویرانی، بیانگر تشدید جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و رفتارهای فاشیستی آن است که در تلاش برای منزوی کردن نوار غزه و ادامه نسل‌کشی و نابودی تمامی عناصر و مولفه‌های زندگی در این باریکه است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش تاکید کرد که این جنایت هرگز واقعیت گذرگاه رفح را تغییر نمی‌هد و این گذرگاه برای همیشه گذرگاهی صرفا مصری فلسطینی خواهد بود و با خواست و اراده فلسطینیان پس از بیرون راندن اشغالگران در مسیر آزادسازی کامل سرزمین فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس، دوباره فعالیت خود را ازسرخواهد گرفت.
لازم به ذکر است که رسانه‌های اسرائیلی امروز چهارشنبه ویدیویی منتشر کردند که نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی گذرگاه زمینی رفح در مرز بین مصر و نوار غزه را به طور کامل به آتش کشیده و تخریب کرده است.
این در حالی است که در ویدیویی که چند روز پیش منتشر شده بود، اینگونه پیدا بود که تنها سالن انتظار این گذرگاه به آتش کشیده شده است.
اما در فایل ویدیویی یک دقیقه و 9 ثانیه‌ای منتشر شده مشخص است که تمامی ساختمان‌ها و بخش‌های گذرگاه رفح به آتش کشیده شده و تخریب شده است.
گذرگاه رفح تنها خروجی موجود در نوار غزه برای حدود دو و نیم میلیون فلسطینی و تنها کانال ارتباطی این باریکه با دنیای خارج است.

لینک کوتاه:

کپی شد