شنبه 21/سپتامبر/2024

اردوغان خطاب به نتانیاهو: به سرنوشت هیتلر گرفتار خواهی شد

دوشنبه 27-می-2024

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به حمله شب گذشته جنگنده های ارتش صهیونیستی به اردوگاه رفح اظهار داشت: این حادثه «پرده از روی چهره زشت دولت تروریستی برداشت» و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اطرافیان وی نخواهند توانست از مجازات فرار کنند و به سرنوشت هیتلر و امثال او گرفتار خواهند شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع ترکیه ای، «رجب طیب اردوغان» در همایشی در مرکز همایش های «عدنان مندریس» در حومه شهر استانبول خاطر نشان کرد که تاکنون بیش از 36 هزار فلسطینی به دست این جنایتکاران و قاتلان کشته شده اند.

وی تصریح کرد که «حمله جنایتکارانه اسرائیل» به اردوگاه آوارگان در رفح پس از آن صورت گرفت که دیوان بین المللی دادگستری خواستار توقف فوری تجاوزات این رژیم در نوار غزه شده بود.

اردوغان تاکید کرد که «ما هر کاری برای محاکمه این جنایتکاران خواهیم کرد و نتانیاهو به خاطر ناکامی در نابودی مقاومت فلسطین، دست به چنین جنایت هایی می زند.»

وی همچنین اظهار داشت:« نتانیاهو و اطرافیان وی فکر می کنند که از مجازات فرار خواهند کرد. اما همان طوری که هیتلر و دیگر جنایتکاران نتوانستند، آنها نیز نخواهند توانست از مجازات فرار کنند.»

 رئیس جمهور ترکیه هدف نتانیاهو از ارتکاب این جنایت ها را طولانی تر کردن مدت حضور خود در قدرت و شانه خالی کردن از محاکمه توصیف کرد و گفت: وی در نابودی مقاومت فلسطین شکست خورد. جنایتکارانی که اردوگاه رفح را منطقه امن معرفی کرده بودند، دیروز آنرا بمباران کردند و این پرده از چهره فجیع دولت تروریستی برمی دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد