دوشنبه 23/سپتامبر/2024

224 امین روز جنگ نسل کشی/شهادت و زخمی شدن دهها فلسطینی دیگر

جمعه 17-می-2024

223 امین روز جنگ نسل کشی/شهادت و زخمی شدن دهها فلسطینی دیگر 

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در ادامه جنگ نسل کشی علیه ساکنان باریکه غزه برای 223 امین روز، ارتش صهیونیستی در 24 ساعت گذشته چهار عملیات کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی مرتکب شده است. 
این وزارتخانه اضافه کرد که در نتیجه این جنایت دهها فلسطینی شهید شدند که پیکر 31 نفر آنها به بیمارستان‌ها منتقل شده و 56 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. 
وزارت بهداشت تاکید کرد که اجساد عده‌ای از قربانیان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها و جاده‌ها قرار دارد و نیروهای امدادی و آمبولانس‌ها قادر به رسیدن به اماکن آنها نیستند. 
با شهادت این تعداد، شمار شهدای جنگ نسل کشی علیه غزه به 35303 نفر و مجروحان به 79261 رسیده است و نزدیک به ده هزار نفر هم مفقود هستند. 

فاجعه بهداشتی
در عین حال نیز، به دنبال تلنبار شدن صدها تن زباله در میان خیمه‌ها و اماکن استقرار آوارگان در غرب خانیونس فاجعه‌ای بهداشتی و زیستی جان آن را تهدید می‌کند. 
به گفته منابع بیمارستانی از غزه، رها شدن این حجم گسترده زباله در میان آوارگان به علت شرایط جنگی و نبود هیچ امکاناتی برای انتقال آنها به اماکن دیگر احتمالا شیوع بیماری‌های متعدد را به ویژه در میان کودکان، زنان و سالخوردگان به شدت افزایش داده است.

آخرین تحولات در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه
حمله نیروهای اشغالگر به اردوگاه جبالیا وارد ششمین روز متوالی خود شده است و ارتش صهیونیستی از ساعت دو بامداد امروز حملات هوایی سنگینی را به همه مناطق اردوگاه جبالیا انجام داده است.
در کنار آن هم از بامداد امروز آتشباری سنگین توپخانه و تانک‌های صهیونیستی برای گسترش نفوذ خود در اردوگاه جبالیا توسعه یافته و توپخانه صهیونیستی از ساعت دو بامداد امروز به صورت گسترده و پیاپی در حال حمله به مناطق غرب اردوگاه و اطراف بیمارستان کمال عدوان است. همچنین به گفته منابع میدانی، مناطق کنترل آتش اشغالگران به محله الصاصیب، اطراف قبرستان الفالوجا و خیابان الهوجا گسترش یافته است. اما نیروهای مقاومت با تشدید عملیات‌های خود در این منطقه محاصره شده طی این شش روز ضربات سختی به اشغالگران وارد کرده و مانع کنترل آن ها بر اردوگاه شده‌اند. 

تحولات حمله دشمن صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه
در جبهه رفح، نیز بالگردهای نظامی همزمان با حملات شدید توپخانه‌ای در شرق شهر رفح اقدام به تیراندازی گسترده به ساکنان این منطقه کرده و قایق‌های جنگی صهیونیستی نیز ساحل رفح و خانیونس را آماج حملات خود قرار دادند. 
ارتش صهیونیستی همچنین منزل خانواده حمد در غرب شهر رفح را بمباران کرد و حملات هوایی و توپخانه‌ای به دو محله الجنینه و البرازیل در شرق شهر رفح نیز صورت گرفته است.
همچنین تجهیزات نظامی دشمن صهیونیستی در داخل و اطراف برخی محلات در شرق شهر رفح مستقر شده و اقدام به تخریب و حفاری گسترده در این منطقه و منفجر ساختن منازل در این محدوده کرده است. 

شهادت سه لبنانی در تازه‌ترین جنایت اشغالگران
منابع خبری از حمله ارتش صهیونیستی به شهرک تجاریه در منطقه صیدا در جنوب لبنان خبر دادند. 
شبکه الجزیره به نقل از یک منبع بیمارستانی لبنانی از شهادت سه لبنانی در حمله هوایی دشمن صهیونیستی به شهرک تجاریه در جنوب لبنان خبر داد. 

لینک کوتاه:

کپی شد