دوشنبه 23/سپتامبر/2024

یک مسئول صهیونیست: هیچ توافق تبادلی در کار نیست

جمعه 7-ژوئن-2024

دورون هدار رئیس سابق بخش مذاکرات ارتش رژیم صهیونیستی بر عدم تمایل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای امضای توافق تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرده و افزود: اسرائیل فرصت دستیابی به مذاکرات را بارها از دست داده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این مقام سابق ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد در دیدار اخیری که با یکی از مسئولان ارشد دفتر نتانیاهو چند روز پس از حوادث 7 اکتبر داشته وی بر ضرورت امضای توافقی فوری شامل آزادی 4 اسیر فلسطینی در برابر آزادی هر اسیر صهیونیست تاکید کرد.
هدار که هم اکنون از جایگاه خود در ارتش بازنشسته شده در گفتگو با روزنامه یدیعوت آحرونوت تاکید کرد این مقام مسئول در دفتر نتانیاهو به وی ابلاغ کرده امضای توافق با مقاومت فلسطین در غزه امکان پذیر نبوده و این مساله در 27 اکتبر و پیش از حمله زمینی به نوار غزه به وی اطلاع رسانی شده است.
مسئول سابق بخش مذاکرات ارتش رژیم اشغالگر ادامه داد دولت نتانیاهو چند بار فرصت امضای توافق تبادل اسرا را از داده که شامل آزادی تعداد زیادی از اسرای غیر نظامی می‌شده است.
روز گذشته نیز دولت رژیم صهیونیستی با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که از سوی آمریکا ارائه شده بود مخالفت کرد. این قطعنامه از پیشنهاد آتش بس اخیر توسط طرف اسرائیلی حمایت کرده که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته پیش آن را مطرح کرد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد