سه شنبه 24/سپتامبر/2024

فراخوان اعتصاب سراسری صهیونیست ها تا انحلال کنست

یکشنبه 23-ژوئن-2024

یکی از رهبران اعتراضات ضد دولتی در فلسطین اشغالی، امروز یکشنبه خواستار اعتصاب سراسری از روز 7 ژوئیه آینده تا انحلال کامل پارلمان رژیم صهیونیستی یا همان «کنست» شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، «موشه ریدمن» یکی از رهبران اعتراضات علیه دولت بنیامین نتانیاهو که طی هفته های اخیر شدت گرفته است، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و انحلال کنست و همچنین توقف جنگ علیه غزه شد.

ریدمن تصریح کرد که «ما مردم (اسرائیل) را به اعتصاب فوری از 7 ژوئیه تا زمان انحلال کنست فرا می خوانیم» و «مردم باید ابتکار عمل را به دست بگیرند روز پنجشنبه همین هفته ـ که فراخوان «اعتصاب هشدار دهنده» داده شده است ـ از حضور در سر کار خودداری کنند و بچه های خودشان را هم به مدرسه نفرستند».

وی افزود:« همه می دانند که ما در لبه پرتگاه هستیم» و «نمی توانیم ببینیم که گروگان ها در غزه در اسارت مانده اند و سربازان به خاطر جنگ سیاسی کشته می شوند». ریدمن تاکید کرد که «پس از گذشت بیش از 8 ماه (از آغاز جنگ) هیچ راهی برای بازگرداندن گروگان ها وجود ندارد؛ چرا که نتانیاهو دنبال حساب و کتاب های سیاسی خودش است».

گفتنی است که شامگاه دیروز شنبه نیز هزاران نفر از صهیونیستها با برگزاری تظاهراتی گسترده در دو شهر تل آویو و قیساریه خواستار امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت فلسطین و برکناری دولت بنیامین نتانیاهو شدند که به گفته خانواده های اسرای صهیونیستی، بدون براندازی دولت وی امضای قرارداد مبادله اسرا امکان پذیر نیست. این تظاهرات اعتراضی در تل آویو بزرگترین تظاهرات برگزار شده در فلسطین اشغالی از 7 اکتبر گذشته تاکنون بود.

لینک کوتاه:

کپی شد