جمعه 20/سپتامبر/2024

لغو نشست بلندپایه کاخ سفید با رژیم صهیونیستی در مورد ایران

چهارشنبه 19-ژوئن-2024

آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی تاکید کرد که کاخ سفید نشست بلندپایه با رژیم صهیونیستی در مورد ایران را که قرار بود فردا پنجشنبه برگزار شود لغو کرده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مسئولان آمریکایی عنوان کردند که این نشست به دنبال حمله نتانیاهو به دولت بایدن در مورد صادرات اسلحه به این رژیم لغو شده است.
آکسیوس تاکید کرد که نتانیاهو ویدیویی منتشر کرده که طی آن گفته آمریکا از ارسال کمک‌های نظامی به “اسرائیل” خودداری کرده است.
مسئولان آمریکایی تاکید کردند که لغو این نشست نشان می‌دهد چنین اقداماتی عواقبی در پی دارد.
منبع مذکور به نقل از مسئولان آمریکایی اشاره کرد که آمریکایی‌ها به شدت عصبانی هستند و ویدیوی سخنان نتانیاهو ضرر و آسیب زیادی را به بار آورده است.
آکسیوس به نقل از یک مسئول اسرائیلی تاکید کرد که واشنگتن به ما ابلاغ کرده که مشاوران بایدن تصمیم به لغو گفتگویی راهبردی با تل آویو در مورد ایران گرفتند.
مشاوران ارشد نتانیاهو از ویدیوی منتشر شده توسط نتانیاهو به خشم آمدند و آموس هوکشتاین فرستاده ویژه آمریکا ساعاتی پس از انتشار این ویدیو در پیامی که شخصا به نتانیاهو  رسانده، او را در جریان خشم مقامات آمریکایی قرار داده و گفته اتهامات وارده در این ویدیو دقیق نیست. البته کاخ سفید بعدا از این نیز فراتر رفته و نشست راهبردی در مورد ایران را لغو کرد.
نتانیاهو دولت بایدن را به خودداری از ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر متهم کرده و خواستار برداشتن موانع بر سر راه حمایت نظامی از این رژیم شده است.
تعجب کاخ سفید از اظهارات نتانیاهو
این در حالی است که اظهارات نتانیاهو تعجب مقامات کاخ سفید را به دنبال داشته است.
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا از آغاز جنگ تنها یک محموله تسلیحاتی را که قرار بود برای رژیم صهیونیستی ارسال شود، تعلیق کرده است و میلیاردها دلار سلاح بدون هیچ محدودیتی برای این رژیم ارسال شده و مشخص نیست نتانیاهو از چه سخن می‌گوید.

لینک کوتاه:

کپی شد