چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

فرار افسران و نظامیان ارتش صهیونیستی از خدمت نظامی

دوشنبه 1-جولای-2024

در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و فشارهای شدید بر روی افسران و نظامیان ارتش صهیونیستی پس از 9 ماه جنگ در غزه، نزدیک به 900 نفر از افسران ارتش صهیونیستی با درجه های نظامی مختلف طی یک سال اخیر درخواست لغو قراردادهای خدمت نظامی خودشان را ارائه داده اند و این در حالی است که این آمارها قبلا به طور متوسط 150 درخواست در سال بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی، 900 نفر از افسران ارتش صهیونیستی خواستار لغو قراردادهای همکاری خود با ارتش و به اصطلاح بازخرید خود برای رهایی از ادامه خدمت نظامی در دستگاه نظامی رژیم اشغالگر قدس شده اند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز قبلا اعلام کرده بود که دهها نظامی ذخیره ارتش صهیونیستی اعلام کرده اند که به خدمت نظامی در نوار غزه بازنخواهند گشت؛ حتی اگر در معرض مجازات قرار گیرند.

این در حالی است که رسانه های صهیونیستی اعلام کرده اند که در سایه تداوم جنگ غزه و خسارت های سنگین وارده به ارتش صهیونیستی طی ماه های اخیر، هر ماه صدها نفر از نظامیان ذخیره ارتش صهیونیستی بدون اطلاع رسانی به فرماندهان شان راهی خارج می شوند و به عبارت دیگر، از خدمت در تشکیلات ارتش فرار می کنند.

در همین راستا، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در کمسیون سیاست خارجی و امنیت پارلمان این رژیم «کنست» خاطر نشان کرد که «ما به 10 هزار سرباز جدید نیاز داریم و می توانیم 4800 سرباز از میان یهودیان مذهبی جذب کنیم و 3000 نفر دیگر را هم سال بعد به خدمت بگیریم. پس از آن هر ساله 1800 سرباز هم طبق برنامه جذب می کنیم. ما توافق کردیم که هر سال میزان جذب سربازان مان را 5 درصد افزایش دهیم و طی 5 سال به 50 درصد برسیم.»

لازم به ذکر است که دیوان عالی رژیم صهیونیستی اخیرا حکم به جذب یهودیان مذهبی که حاضر به خدمت نظامی در ارتش صهیونیستی نیستند، برای خدمت سربازی داد و این در حالی است که دولت کنونی این رژیم به نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» سعی در معاف کردن آنها از خدمت نظامی را داشت که به دنبال آن موجی از اعتراضات این گروه از یهودیان آغاز شده است.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گذشته به اتفاق آراء و با موافقت 9 نفر از قضات خود با دادخواست های ارائه شده از سوی مراجع مختلف رژیم صهیونیستی برای اعمال خدمت نظامی اجباری درباره یهودیان مذهبی «حریدیم» و همچنین توقف حمایت مالی از مراکز دینی یهودی را که شاگردان آنها معافیت از خدمت دریافت نکرده اند و حاضر به انجام خدمت نظامی هم نیستند، موافقت کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد