شنبه 21/سپتامبر/2024

شهادت یک اسیر فلسطینی در اثر شکنجه های شدید در زندان های صهیونیستی

پنج‌شنبه 4-جولای-2024

یک بازداشت شده فلسطینی به نام «جمال احمد شواهنه» صبح امروز پنجشنبه در اثر شکنجه های شدید در داخل زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی به نقل از اعضای خانواده و نزدیکان این شهید، وی که 4 روز قبل از محل کارش در اراضی اشغالی سال 1948 بازداشت شده بود تا بدین ترتیب پسر تحت تعقیبش به نام «ضیاء» مجبور به تحویل خود شود، در اثر ضرب و شتم شدید سکته مغزی کرده بود و پس از انتقال به درمانگاه رمبام در شهر اشغالی حیفا، صبح امروز خبر شهادت او منتشر شد.

این در حالی است که صدها خانواده فلسطینی در راستای جنایت «مجازات دسته جمعی» رژیم صهیونیستی بازداشت می شوند تا فرزندان تحت تعقیب آنها مجبور به تسلیم شوند و این رژیم جنایتکار تاکید ویژه ای بر بازداشت همسران و مادران این افراد به عنوان گروگان را دارد و گاهی آنها چندین روز و حتی چندین هفته در بازداشت می مانند.

آمار شهادت اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی در نتیجه عملیات شکنجه نظامیان صهیونیست از آغاز جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه آمارهای بی سابقه ای را در تاریخ جنبش اسیر ثبت کرده است.

موسسات اسرا خاطر نشان کردند که شمار شهدای اسیر و بازداشت شده در زندان ها و بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی که در نتیجه شکنجه جان شان را از دست داده اند، بالاترین آمار در تاریخ جنبش اسیر از زمان ثبت این آمارها در سال 1967 تاکنون است. وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین در غزه قبلا اعلام کرده بود که 54 اسیر فلسطینی در اثر شکنجه در زندان های صهیونیستی جان شان را از دست داده اند که 36 نفر از آنها طی جنگ اخیر غزه و در نتیجه شرایط زندگی و معیشتی وحشتناک و غیر انسانی به شهادت رسیده اند.

خانواده های اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی همچنین اعلام کرده اند که از آغاز جنگ غزه، 18 نفر از بازداشت شدگان کرانه باختری در زندان ها و بازداشتگاه های صهیونیستی شهید شده اند.

گفتنی است که از آغاز جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و با تشدید عملیات بازداشت فلسطنیان، 9400 فلسطینی ساکن کرانه باختری و هزاران نفر از ساکنان غزه و صدها نفر از فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال 1948 بازداشت شده اند و عملیات های شکنجه اسرا و بازداشت شدگان به شکل بی سابقه هم از لحاظ شدت و دفعات شکنجه افزایش یافته است که نتیجه آن شهادت دهها نفر از این بازداشت شدگان بوده است.

لینک کوتاه:

کپی شد