جمعه 20/سپتامبر/2024

وزارت بهداشت غزه از اتمام 70 درصد ذخایر دارویی و تجهیزات پزشکی خبر داد

جمعه 28-ژوئن-2024

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد 70 درصد از ذخایر داروهای اساسی این منطقه پایان یافته و هشدار داد داروها و تجهیزات پزشکی مورد استفاده برای بیماری‌های تخصصی مانند سرطان و نارسایی‌های کلیوی رو به اتمام است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین کفاح طومان مسئول بخش داروخانه‌های وزارت بهداشت غزه گفت: 70 درصد از داروهای اساسی و ضروری به پایان رسیده و ذخایر داروها و تجهیزات پزشکی برای درمان بیماری‌های تخصصی مانند سرطان و نارسایی‌های کلیوی رو به پایان است.
وی افزود: کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی پیامدهای خطرناکی برای زندگی بیمارانی دارد که نمی‌توانند برای تکمیل روند درمان خود از نوار غزه خارج شوند.
این مقام فلسطینی همچنین کمبود شدید ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه به مادران و کودکان و داروهای سلامت روان را خاطر نشان کرد و نسبت به شیوع بیماری‌های واگیردار در میان مردم به دلیل فقدان نظافت شخصی و تغذیه مناسب هشدار داد.
طومان در پایان اظهارات خود خواستار مداخله بین المللی برای حمایت از بخش درمان غزه با ارسال دارو و تجهیزات پزشکی لازم جهت ادامه ارائه خدمات به بیماران و مجروحان شد.
در همین رابطه سازمان امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: کمبود شدید دارو و سوخت نجات انسان‌ها در نوار غزه را با مشکل مواجه کرده و دسترسی ایمن به مناطق مختلف غزه و ادامه روند کمک رسانی نباید بیش از این با تاخیر مواجه شود.
این سازمان همچنین بر نیاز شدید نوار غزه به مراقبت‌های درمانی و بهداشتی تاکید کرده و افزود تعداد کمی از مراکز درمانی در غزه همچنان مشغول خدمت رسانی هستند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد