یکشنبه 22/سپتامبر/2024

نباید اجازه دهیم اسرائیل قوانین بین المللی را زیر پا بگذارد

یکشنبه 21-جولای-2024

سازمان عفو بین الملل موسوم به «امنستی» تاکید کرد که رای مشورتی دیوان بین المللی دادگستری «پیروزی تاریخی به نفع حقوق فلسطینیان» بود و از این به بعد نباید اجازه داده شود که رژیم صهیونیستی قوانین بین المللی را زیر پا بگذارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان عفو بین الملل امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای از رای مشورتی دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر غیرقانونی بودن سیاست ها و اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین تمجید و تاکید کرد که این رژیم بر پایه «آپارتاید» و سلطه بر ملت فلسطین و ظلم علیه آن شکل گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است که ملت فلسطین از چندین دهه تجاوز و حملات سازمان یافته علیه حقوق بشر که ناشی از اشغالگری غیرقانونی رژیم صهیونیستی است، رنج برده است و رای مشورتی دادگاه بین المللی دادگستری کاملا صریح است و قوانین و سیاست های تبعیض آمیز رژیم اشغالگر قدس علیه ملت فلسطین ممنوعیت تبعیض نژادی را نقض می کند.

امنستی تاکید کرد که ملت فلسطین در معرض تخریب منازل و مصادره اراضی به منظور ساخت و توسعه شهرک های صهیونیست نشین قرار می گیرد و محدودیت های شدید تمامی ابعاد زندگی روزمره فلسطینیان را تحت الشعاع قرار داده و باعث از هم پاشیدن خانواده های فلسطینیان و محرومیت از دسترسی به اراضی و منابع آبی و نیز منابع طبیعی شده است.

این سازمان خاطر نشان کرد که رای مشورتی اخیر دادگاه بین المللی دادگستری در حالی صادر شده است که رژیم صهیونیستی از 9 ماه قبل آشکارا قوانین حقوق بشر بین المللی را زیر پا می گذارد و در قالب جنگ غزه حملات مرگبار و غیرقانونی علیه این منطقه صورت می دهد که جان شمار بی سابقه ای از شهروندان فلسطینی را در معرض خطر قرار می دهد.

سازمان عفو بین الملل همچنین اعلام کرد که رژیم اشغالگر قدس عملیات مصادره غیرقانونی اراضی کرانه باختری اشغالی را شدت بخشیده است و مجوز ساخت واحدهای مسکونی بیشتر در شرق قدس اشغالی را که به صورت غیر قانونی به اراضی تحت اشغال خود ملحق کرده، صادر کرده است که همه این ها باعث نهادینه شدن و تداوم اشغالگری غیرقانونی می شود.

امنستی در پایان تاکید کرد که مراجع صهیونیستی از اجرای احکام موقتی دیوان بین المللی دادگستری در راستای جلوگیری از نسل کشی در نوار غزه خودداری می کنند و از این به بعد نباید به این رژیم اجازه داده شود که قوانین بین المللی را زیر پا بگذارد.

گفتنی است که یوان بین المللی دادگستری روز جمعه گذشته پس از بررسی های حقوقی 18 ماه و برگزاری نشست های علنی با حضور بیش از 50 کشور؛ از جمله فلسطین و سه سازمان بین المللی به منظور شنیدن نظرات آنها، رای مشورتی خود درباره سیاست ها و اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و عواقب این رفتارها بر روی کشورهای دیگر را صادر کرد و طی آن اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست.

لینک کوتاه:

کپی شد