پنج شنبه 19/سپتامبر/2024

مصادره 4 هزار هکتار از اراضی ساکنان کرانه باختری در سال جاری میلادی

چهارشنبه 17-جولای-2024

موسسات فعال در زمینه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری میلادی نزدیک به 4 هزار هکتار از اراضی شهروندان فلسطینی ساکن کرانه باختری را مصادره کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی کرانه باختری، این موسسات امروز چهارشنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطر نشان کردند که 2 هزار و 400 هکتار از این اراضی به بهانه قرار گرفتن آنها در محدوده «اراضی دولتی» توسط ارتش صهیونیستی مصادره شده اند که بزرگترین مصادره اراضی طی 30 سال گذشته به شمار می رود.

این سازمان ها تاکید کردند که مراجع صهیونیستی مناطق حفاظت شده طبیعی را به شکل سازمان یافته ای مصادره می کنند که در همین راستا، بیش از 1.500 هکتار از اراضی را هم مصادره کرده اند و علاوه بر این، اقدام به احداث 20 هسته اولیه شهرک نشینی کشته و کار احداث 19 هزار واحد صهیونیست نشین را هم در دست بررسی دارند. آنها همچنین 11 کانون شهرک سازی را به شهرک های مسکونی تبدیل کرده اند و اختیارات جدیدی مبنی بر تشدید عملیات های تخریب در مناطق «ب» و «ج» کرانه باختری صادر کرده اند.

رژیم صهیونیستی همچنین با کوچاندن 26 مجموعه بادیه نشینی دست به 1300 مورد حمله و 23 مورد آتش زدن روستاها و شهرک ها کرده است و پارلمان این رژیم موسوم به «کنست» نیز قوانین نژادپرستانه ای با هدف مصادره دره ها و شهرک های جنوب کرانه باختری و نیز آثار باستانی این منطقه تصویب کرده است و زمینه از سر گیری شهرک سازی ها در شمال کرانه باختری را فراهم کرده است.

رژیم صهیونیستی تنها مناطق موسوم به «ج» را در معرض طرح های شهرک سازی خود قرار نداده است، بلکه مناطق «ب» نیز به این مجموعه افزوده شده اند و سعی در محدود کردن سازمان یافته ساخت و سازها و رشد طبیعی مناطق فلسطینی نشین دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد