سه شنبه 24/سپتامبر/2024

اردوگاه النصیرات؛ شاهد جنایت های هولناک با سلاح های حرارتی و شیمیایی

چهارشنبه 24-جولای-2024

ساکنان اردوگاه النصیرات در غزه در سایه بمباران های متعدد رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر، در حالت ترس و نگرانی به سر می برند و معتقدند که این رژیم قصد تخریب این اردوگاه را دارد و از همین رو، سعی در فرار از بمباران های جاری؛ حتی برای چند لحظه را دارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ارتش صهیونیستی اهداف و مراکز مدنی، مدارس و اماکن تجمع آوارگان در اردوگاه النصیرات را تنها طی 7 روز 63 بار بمباران کرده است که نتیجه آن شهادت 91 نفر و زخمی شدن 251 نفر دیگر بوده است.

در این بمباران ها از جنگنده ها، تانک ها و قایق های جنگی استفاده شده است و تمامی مناطق غربی و شرقی اردوگاه النصیرات و نیز مناطق واقع در نزدیکی روستای مغراقه و نیز مرزهای شرقی دریای غزه در معرض بمباران بوده اند.

اردوگاه البریج در ناحیه شرقی اردوگاه النصیرات نیز وضعیت مشابهی را تجربه می کند و شمار زیادی از خانواده ها پس از تخریب منازل شان از آن آواره شده اند. رژیم صهیونیستی مناطق واقع در نزدیکی اردوگاه النصیرات را «منطقه قرمز» معرفی کرده است که نزدیک شدن شهروندان به آنجا ممنوع است.

بدین ترتیب، ساکنان اردوگاه النصیرات و آوارگانی که به این اردوگاه پناه آورده اند، احساس می کنند که هیچ امیدی به نجات از جنگ و بمباران ها ندارند؛ چرا که خطر از هر طرف آنها را محاصره کرده است. با این حال، شمار زیادی از فلسطینیان توانسته اند از جنایت های رژیم صهیونیستی جان سالم به در ببرند.

در همین راستا، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرده است که 75 درصد از مجروحان جنایت مدرسه رازی که در بیمارستان ها بستری هستند، در اثر استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح های حرارتی و شیمیایی دچار سوختگی شده اند. وی خاطر نشان کرد که در اردوگاه النصیرات که از نخستین اردوگاه های نوار غزه بود که آوارگان منطقه شمالی به آن پناه آورده بودند، هیچ جای خالی وجود ندارد و البته لازم به ذکر است که این اردوگاه یکی از پرجمعیت ترین اردوگاه های نوار غزه به شمار می رود که 300 هزار شهروند فلسطینی در آن زندگی می کنند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه همچنین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی بدون توجه به تراکم جمعیتی بالای اردوگاه النصیرات به آن حمله می کند و به عمد محله های مسکونی و منازل پرجمعیت و ساختمان های بلند و برج های مسکونی را هدف قرار می دهد تا بیشترین شهدا و مجروحان را بر جای بگذارد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه 14 مدرسه آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» را در داخل اردوگاه النصیرات بمباران کرده است و بیانیه های آنروا حاکی از این است که اردوگاه النصیرات از لحاظ مساحت و جمعیت آوارگان، از بزرگترین اردوگاه ها در وسط نوار غزه است و 17 ساختمان آنروا را در خود جای داده است که 15 مورد از آنها مدرسه هستند که همگی پر از آوارگانی هستند که از مناطق مختلف به این اردوگاه پناه آورده اند. دو مرکز بهداشتی این اردوگاه نیز که زیر نظر آنروا فعالیت می کنند، مملو از بیماران و مجروحان هستند و در مقایسه با دوران قبل از تجاوز رژیم صهیونیستی، با 5 برابر ظرفیت خود فعالیت می کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد