یکشنبه 22/سپتامبر/2024

هشدار سازمان عفو بین الملل نسبت به انتقال سلاح های آمریکایی به اسرائیل

چهارشنبه 24-جولای-2024

سازمان عفو بین الملل ضمن هشدار به آمریکا نسبت به تداوم عملیات انتقال سلاح به رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تداوم این روند «باعث می شود که آمریکا شریک جرم نقض قوانین بین المللی صورت گرفته با این سلاح ها شود.»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع انگلیسی، این سازمان امروز چهارشنبه قبل از سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، با صدور بیانیه ای خواستار ممنوعیت انتقال سلاح به این رژیم شد.

«پل اوبراین» مدیر اجرایی سازمان عفو بین الملل در آمریکا تاکید کرد که «دولت آمریکا شواهد متعددی از سوی کارشناسان سراسر جهان دریافت کرده است که نشان می دهد سلاح های ساخت این کشور توسط دولت اسرائیل برای ارتکاب جنایت های جنگی و عملیات های غیرقانونی کشتار استفاده می شود.»

وی افزود:« دولت اسرائیل از سلاح های آمریکایی برای نقض خطرناک قوانین حقوق بشر بین المللی و قانون حقوق بشر و نیز قوانین و سیاست آمریکا استفاده کرده است» و دادگاه بین المللی کیفری استفاده نظامیان صهیونیست از سلاح های آمریکایی برای نقض حقوق بشر بین المللی را از لحاظ عقلی غیر قابل قبول توصیف کرده بود.

اوبراین از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواست به همدستی دولت آمریکا با دولت صهیونیستی در نقض فاحش قوانین بین المللی پایان دهد و عملیات های انتقال سلاح به دولت صهیونیستی را هر چه سریعتر متوقف کند.

قرار است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در کنگره آمریکا سخنرانی کند و انتظار می رود که در سایه تنش های روی داده میان دو همپیمان پس از گذشت 10 ماه از تجاوز به نوار غزه، در جریان این سخنرانی واشنگتن را برای کمک بیشتر به رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ فعلی غزه که از تاریخ 7 اکتبر 2023 آغاز شده است، تا این لحظه بیش از 39 هزار فلسطینی را شهید و بیش از 90 هزار نفر دیگر را زخمی کرده است که اکثر آنها از زنان وکودکان هستند. علاوه بر این، نزدیک به یک میلیون و 900 هزار نفر دیگر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند و از سرنوشت بیش از 10 هزار نفر دیگر هم خبری در دست نیست.

لینک کوتاه:

کپی شد