جمعه 20/سپتامبر/2024

آنروا از کشته شدن 205 فعال عرصه امداد رسانی در غزه از 7 اکتبر خبر داد

جمعه 9-آگوست-2024

آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) امروز جمعه اعلام کرد از 7 اکتبر و آغاز حملات علیه نوار غزه 205 نفر از افراد فعال در عرصه امداد رسانی بشردوستانه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این سازمان بین المللی در بیانیه‌ای تاکید کرد: حملات مستمر اسرائیل علیه نوار غزه باعث قربانی شدن غیرنظامیان، اخراج اجباری فلسطینیان و نابودی زیرساخت‌های این منطقه شده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: از 7 اکتبر تاکنون 205 نفر از افراد فعال در عرصه امداد رسانی بشردوستانه توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند. بر اساس آخرین آمارها از هر 10 فلسطینی ساکن نوار غزه 9 نفر آواره شده و برخی از آنها بیش از یکبار و حتی 10 بار آواره شده‌اند.
آنروا تاکید کرد نظام بهداشت و سلامت نوار غزه به سختی می‌تواند برخی خدمات را ارائه نماید چرا که 90 بیمارستان و مرکز درمانی این منطقه تعطیل شده‌اند.
این سازمان بین المللی افزود 10 مرکز درمانی ثابت و 100 مرکز درمانی سیار وابسته به آنروا به مردم نوار غزه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.
لازم به ذکر است با گذشت 308 روز از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اما همچنان تجاوزات به این منطقه ادامه داشته و از حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برخوردار است. بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی نهادهای مسئول فلسطینی و سازمان ملل متحد در این حملات تاکنون 39699 فلسطینی به شهادت رسیده و 91722 نفر دیگر نیز دچار مجروحیت‌های مختلف شده‌اند. همچنین حدود 10 هزار فلسطینی نیز زیر آوارها مدفون شده‌اند و نیروهای امدادی قادر به خارج کردن آنها نیستند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد