سه شنبه 24/سپتامبر/2024

شهادت 18 فلسطینی در دو قتل عام جداگانه در شهرهای غزه و خان یونس

دوشنبه 19-آگوست-2024

ارتش صهیونیستی امروز دوشنبه دست به 2 قتل عام دیگر در نوار غزه زد که در نتیجه آنها 18 فلسطینی شهید شدند. جنایت نخست در اردوگاه الشاطی در غرب غزه و جنایت دوم در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه به وقوع پیوست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنگنده های رژیم صهیونیست دکل اینترنتی در محله اتریشی در غرب خان یونس را بمباران کردند که در نتیجه آن 9 نفر شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

در جنایت دیگر نیز گروهی از شهروندان فلسطینی در اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه هدف بمباران جنگنده های صهیونیستی قرار گرفتند که در اثر آن 9 فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

گفته می شود که 6 نفر از این شهدای حمله به اردوگاه الشاطی در غرب غزه از محافظان شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی سابق جنبش مقاومت اسلامی «حماس» بودند.

گفتنی است که ارتش صهیونیستی از تاریخ 7 اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه به راه انداخته است که منجر به شهادت 40139 نفر و زخمی شدن 92743 نفر و ناپدید شدن دهها هزار نفر و نیز آوارگی و کوچ نزدیک به 2 میلیون نفر دیگر از خانه و کاشانه خود شده است. در کنار این آمارها، 70 درصد از منازل و زیرساخت های باریکه غزه هم به شدت تخریب شده اند و محاصره شدید و بحران انسانی و گرسنگی بی سابقه؛ به ویژه در غزه و شمال آن جان هزاران نفر را تهدید می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد