جمعه 20/سپتامبر/2024

احزاب و نهادهای عربی ترور هنیه را محکوم کردند

چهارشنبه 31-جولای-2024

احزاب و نهادها و شخصیت های عربی ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران را محکوم کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه های لبنانی، جنبش حزب الله لبنان شهادت رهبر برجسته فلسطینی «برادر عزیز استاد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس» را به ملت مبارز و مظلوم و سرافراز فلسطین و جنبش حماس و دیگر گروه های محترم در مقاومت فلسطین و نیز به ملت های عربی و مبارزان و آزادگان و تمامی انسان های شریف تسلیت گفت.

این جنبش با تسلیت ویژه این حادثه به خانواده شریف و فداکار هنیه که دهها نفر از زنان و مردانش را در راه آزادی قدس و فلسطین شهید داده است، از درگاه خداوند متعال برای آنها صبر جمیل و اجر جزیل در دنیا و آخرت مسألت کرد.

حزب الله خاطر نشان کرد که رهبر شهید استاد اسماعیل هنیه از بزرگترین رهبران مقاومت در دوران معاصر بود که با شجاعت تمام در برابر پروژه سلطه جویی آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد و جان بر کف و آماده شهادت، راه آرمان فلسطین را ادامه داد.

این گروه تاکید کرد که شهادت هنیه باعث تقویت مبارزان مقاومت در تمامی عرصه ها و پافشاری و ایستادگی بیشتر آنها در راه جهاد خواهد شد و عزم و اراده آنها را در برابر دشمن صهیونیستی قاتل زنان و کودکان و عامل ارتکاب جنایت نسل کشی در غزه و غاصب سرزمین فلسطین و مقدسات امت تقویت خواهد کرد.

این جنبش ضمن ابراز همدردی با برادران عزیز خود در جنبش حماس و تاکید بر اینکه رهبران مقاومت همیشه پیشاپیش ملت ها و مبارزان در راه شهادت حرکت می کنند، از خداوند متعال برای این شهید بزرگ و عزیز رحمت واسعه را مسألت کرد.

طالبان: شهادت هنیه ضایعه بزرگی برای امت است

جنبش طالبان افغانستان هم شهادت اسماعیل هنیه را ضایعه ای بزرگ برای امت و ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی دانست که باعث ناآرامی های بیشتر در منطقه خواهد شد.

گفتنی است که جنبش حماس بامداد امروز چهارشنبه با صدور بیانیه از ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی خود در تهران به دست رژیم صهیونیستی خبر داد و ضمن تسلیت این حادثه به اقشار مختلف ملت بزرگ فلسطین و امت عربی و اسلامی و تمامی آزاد اندیشان جهان، اعلام کرد:«رهبر شهید مجاهد اسماعیل هنیه رئیس حماس در بمباران جنایتکارانه مقر اقامتش در تهران که به منظور مشارکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران به آنجا سفر کرده بود، توسط رژیم صهیونیستی شهید شد.»

لینک کوتاه:

کپی شد