شنبه 26/اکتبر/2024

هیأت اسرا: رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر 690 کودک را بازداشت کرده است

چهارشنبه 7-آگوست-2024

هیأت رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی امروز چهارشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر گذشته تاکنون 690 نفر از کودکان فلسطینی را بازداشت کرده است.

این هیأت طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی به شکل سازمان یافته و دسته جمعی کودکان فلسطینی را بازداشت می کند و از این سیاست به عنوان یک مجازات علیه آنها استفاده می کند.» این هیأت تاکید کرد که رژیم صهیونیستی 250 کودک فلسطینی را در زندان های خود نگه داشته است.

باشگاه اسیر فلسطین هم قبلا از سازمان ملل متحد خواسته بود که تحقیقات بین المللی بی طرفانه ای را درباره عملیات های شکنجه سازمان یافته علیه بازداشت شدگان فلسطینی که بخشی از آنها به رسانه ها درز کرده است و دهها نفر از بازداشت شدگان آزاد شده هم در اظهارات خود که توسط موسسات ذیربط مستندسازی شده است، انجام دهد؛ چرا که همین اسناد می تواند ادله کافی برای محاکمه مقامات صهیونیستی باشد.

در حال حاضر، آمار اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی در زندان های صهیونیستی تا اول ماه آگوست جاری به 9900 نفر رسیده بود و البته این آمارهای باشگاه اسیر، شامل تمامی بازداشت شدگان اهل نوار غزه نمی شود.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی از تاریخ 7 اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است که منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از 131 هزار نفر، ناپدید شدن 10 هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به 2 میلیون نفر از ساکنان غزه شده است. علاوه بر این، 70 درصد از منازل و زیرساخت های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه جان ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد