جمعه 20/سپتامبر/2024

تشدید اختلافات بین مقامات اسرائیلی بر سر عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا

شنبه 31-آگوست-2024

منابع عبری زبان از تشدید اختلافات بین مقامات رژیم صهیونیستی بر سر عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا در نوار غزه خبر دادند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مسئله عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا یکی از مسائل اختلافی در جریان مذاکرات آتش‌بس و مبادله اسرا بین مقاومت و رژیم صهیونیستی است.
نتانیاهو همچنان بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا اصرار دارد و طرف فلسطینی نیز خواستار عقب‌نشینی اشغالگران از این منطقه است و همین مسئله موجب شده تا این لحظه مذاکرات به نتیجه‌ای نرسد.
روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که روسای سرویس‌های امنیتی معتقدند که “اسرائیل” بر سر تقاطعی استراتژیک قرار دارد و ماندن در محور فیلادلفیا هیچ اهمیتی ندارد.
به گفته این روزنامه، یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست روز گذشته کابینه امنیتی و سیاسی گزارشی در رابطه با تقاطع استراتژیکی که این رژیم بر سر آن قرار دارد، ارائه داده است.
یدیعوت احرونوت بیان کرد وقتی نتانیاهو نقشه‌های محور فیلادلفیا را ارائه داده، گالانت نتانیاهو را مورد حمله قرار داده و او را به تحمیل آن بر ارتش متهم کرده است.
نتانیاهو نیز در پاسخ گفته که این نقشه‌ها را به منظور تایید نهایی به کابینه ارائه خواهد داد.
یدیعوت احرونوت افزود که وزرای شرکت کننده در جلسه امنیتی روز گذشته سندی را تحت عنوان “شرکای محرمانه” به امضا رساندند که آنها را از درز و افشای هرگونه اطلاعاتی در مورد مفاد این جلسه منع می‌کند.
یدیعوت احرونوت تاکید کرد که دو وزیر ارشد اسرائیلی درگیری بین نتانیاهو و گالانت را خطرناک‌ترین درگیری و تنش بین آن‌ها تاکنون توصیف کردند.
در همین حال، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع دیپلماتیک تاکید کرد که تصمیم کابینه امنیتی و سیاسی در خصوص ادامه اشغال محور فیلادلفیا به مذاکرات جاری برای آتش‌بس و مبادله اسرا ضربه خواهد زد.

لینک کوتاه:

کپی شد