جمعه 25/اکتبر/2024

ایالون: اگر یک فلسطینی بودم با سارقان سرزمین خود می‌جنگیدم

پنج‌شنبه 12-سپتامبر-2024

عامی ایالون رئیس سابق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) اعلام کرد اسرائیلی‌ها نباید فلسطینیان را به خاطر مقاومت در برابر اشغالگران سرزنش کنند. وی تاکید کرد: اگر من یک فلسطینی بودم برای سرزمین به سرقت رفته خود بدون محدودیت می‌جنگیدم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین ایالون در گفتگو با روزنامه عبری زبان معاریو گفت: آنها در واقع سرزمین خود را از دست داده‌اند و زمانی که از من می‌پرسند اگر تو یک فلسطینی بودی چه می‌کردی می‌گویم اگر کسی سرزمین من را سرقت کند بدون محدودیت با او می‌جنگیدم.
این مقام سابق رژیم صهیونیستی در ادامه سخنان موشه دایان نزد قبر روعی روتنبرگ سرباز صهیونیست را یادآور شد که گفت: ما نمی‌توانیم فلسطینان را برای کشتن این سرباز اسرائیلی در سال 1956 سرزنش کنیم.
ایالون این سخنان را در جریان مصاحبه با روزنامه عبری زبان معاریو اظهار داشته که بخش‌هایی از فیلم آن منتشر شده است. ایالون در گذشته فرماندهی نیروی دریایی ارتش، ریاست حزب کار، عضویت کنست و مناصب وزارتی در دولت ایهود اولمرت را بر عهده داشته است.
وی در ادامه افزود: فلسطینیان خود را یک ملت می‌دانند و یکی از مصیبت‌های ما آن است که آنها را به عنوان افراد نگاه می‌کنیم که برخی از آنها خوب و بعضی دیگر بد هستند. اعتقاد داریم اگر آنها کسب و کار و درآمد داشته باشند مشکل حل می‌شود، اما اینطور نیست، آنها حاضرند بکشند و کشته شوند نه فقط برای غذا بلکه بحث بر سر اشغالگری و از دست دادن استقلال است.
این مقام ارشد سابق رژیم اشغالگر ادامه داد: فلسطینیان نمی‌خواهند پیشنهاد اسرائیل را بپذیرند و آنها خواستار کشور فلسطین هستند، زئیف جاپوتنسکی که دکترین دیوار آهنین را در سال 1923 نوشت عملاً همان چیزی را گفت که من می‌گویم، او گفت نمی‌شود فلسطینیان را سرزنش کرد چرا که ما سرزمین آنها را سرقت کرده‌ایم و آنها با ما می‌جنگند.
ایالون تاکید کرد: جنبش فتح پس از انتفاضه اول و در پایان دهه 80 به این نتیجه رسید که هیچ راه فراری وجود ندارد و باید به سمت دیپلماسی حرکت کرد، حماس هرگز با آن موافقت نکرد، آنها گفتند این یهودیان به ما دروغ می‌گویند، اسرائیلی‌ها وعده کشوری را به ما می‌دهند که هزگر آن را به ما نخواهند داد و نشانه آن شهرک‌ها است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد