جمعه 20/سپتامبر/2024

بورل: لازمه صلح دستیابی فلسطینیان به کشورشان است

پنج‌شنبه 12-سپتامبر-2024

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: لازمه برقراری صلح دستیابی فلسطینیان به کشورشان است و ما باید به تلاش‌های خود برای تحقق صلح فراگیر در منطقه ادامه دهیم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین بورل تاکید کرد: جنگ در غزه مصیبتی وحشتناک برای فلسطینیان است و ما کشتار وحشیانه غیرنظامیان را محکوم کرده و خواستار توقف فوری جنگ هستیم، ما از همه راهکارها برای آتش بس در غزه استفاده می‌کنیم اما عصای سحر آمیز هم در اختیار نداریم.
وی افزود: جنگ در غزه تهدیدی برای ثبات منطقه‌ای به ویژه برای لبنان است، ما نگران افزایش تنش‌های امنیتی به دلیل ادامه این جنگ هستیم، مردم لبنان تمایل به صلح، ثبات و توسعه دارند و به دنبال جنگ نیستند، صدای طبل جنگ از زمان سفر من در ژانویه گذشته به لبنان هنوز متوقف نشده نشده است.
این مقام ارشد اتحادیه اروپا ادامه داد: پیام اصلی امروز من آن است که اتحادیه اروپا در کنار مردم لبنان ایستاده است، ما خواستار محدود شدن تنش‌های نظامی هستیم و همه طرف‌ها را به پیروی از این رویکرد دعوت می‌کنیم. من از رهبران لبنان می‌خواهم که برای منافع این کشور با یکدیگر همکاری کنند.
بورل گفت: نهادهای لبنانی از جمله ریاست جمهوری و نخست وزیر باید به کار خود بازگردند، باید اقتصاد و بانک‌های این کشور اصلاح شوند. ما برای ادامه حمایت از رهبران لبنان آمادگی داریم تا ثبات برای مردم این کشور محقق شود. اقدام به نفع مردم لبنان تنها راهی است که می‌توان در آن گام برداشت.

 

لینک کوتاه:

کپی شد